3 Powody, dla których fryzjerzy opuszczają Twój salon
- Strona główna
- Blog AgendaPro Beauty
- 3 Powody, dla których Twoi fryzjerzy odchodzą od ...
Utrzymanie ludzkich talentów jest jednym z najbardziej żmudnych zadań dla każdego przedsiębiorstwa. Niewątpliwie każda firma narażona jest na ryzyko poniesienia straty talentu, która może być okresowa lub stała. W tym sensie niezbędne jest, aby w planowaniu strategicznym każdej firmy zwrócić szczególną uwagę na ten aspekt.
W przypadku salonów fryzjerskich kluczowe jest posiadanie wysoko wykwalifikowanego zespołu, który nie tylko posiada wystarczające doświadczenie, ale także posiada szeroki zakres umiejętności i ma zdolność do rozwoju i nauki. W ten sposób stworzenie zespołu, który pasuje do Twojej propozycji wartości jako fryzjera, jest podstawowym celem; w tym celu bardzo przydatna jest strategia rekrutacji, w której rozważasz nie tylko, jak znaleźć potrzebnych pracowników, ale także jak zapewnić ich stabilność w czasie.
Z drugiej strony wiemy, że udany salon to taki, który utrzymuje swój personel przez dłuższy czas, ponieważ generuje to nie tylko większe zaufanie wśród Twojej społeczności, ale także konsoliduje tożsamość marki i Twoją obecność jako profesjonalnego centrum urody.
Jeśli jesteś właścicielem salonu i doświadczasz strat personelu, ważne jest, abyś ocenił przyczyny i wdrożył strategie, które pozwolą Ci rozwiązać ten problem. Oto 3 powody, dla których możesz mieć ten problem w swoim salonie:
1) Niepowodzenia w zarządzaniu kapitałem ludzkim.
Jedna z głównych przyczyn odchodzenia pracowników z pracy związana jest z brakami w jakości zarządzania. W tym sensie, jeśli nie zwracasz uwagi na to, jak czują się Twoi styliści, zaniedbujesz utrzymanie dobrego środowiska pracy, a nawet jeśli świadczenia pieniężne, które zapewniasz pozostają zbyt długo statyczne lub są gorsze w porównaniu z konkurencją, to są to czynniki, które prowadzą do odejścia profesjonalistów.
Ważne jest, abyś ćwiczył nie tylko postawę przywódczą, która jest proaktywna i projektuje obraz uczestnictwa dla swoich pracowników, ale także, abyś zapewnił, że elementy, których Twoi fryzjerzy potrzebują do pracy są na miejscu; obejmuje to wszystko od dostaw materiałów do jakości środowiska pracy, godzin, świadczeń i innych możliwości.
Musisz zawsze zagwarantować idealne wyliczenie prowizji i dostarczyć je na czas, w tym celu polecam skorzystanie z system automatycznych obliczeń.
2. Brak możliwości rozwoju zawodowego
Z drugiej strony, kolejna przyczyna utraty talentów lub attrition jest często związana z brakiem perspektyw rozwoju zawodowego w firmie. Jeśli Twoi styliści czują, że nie mogą wprowadzać innowacji lub wnosić wkładu do Twojej propozycji wartości, lub czują, że nie ma możliwości rozwoju (poprzez awanse, awans, uznanie osiągnięć lub nawet lepsze wynagrodzenie), niewątpliwie będą mieli pokusę odejścia.
Bardzo ważne jest, aby w ramach planowania biznesowego rozważyć pewne strategie, które motywują stylistów, a także pomagają im identyfikować się z wartościami salonu. W tym sensie należy zagwarantować nie tylko wysłuchanie ich propozycji, ale także możliwość udziału w różnych projektach, a także rozważyć przyznanie pewnych świadczeń pieniężnych, dając miejsce na elastyczność i zachęcając do uznania za osiągnięcia indywidualne i zespołowe.
Z drugiej strony ważne jest, aby Twoi styliści czuli, że mogą odkrywać swoje możliwości i rozwijać się w swojej karierze. W tym celu bardzo przydatne jest m.in. planowanie szkoleń czy dni szkoleniowych, kursów związanych z najnowszymi trendami czy określonymi umiejętnościami, które należy nabyć.
3. Problemy w środowisku pracy
Wreszcie, kolejny z najczęstszych powodów, dla których specjaliści z branży beauty odchodzą z pracy, związany jest z występowaniem wewnętrznych problemów w środowisku pracy. Jeśli środowisko pracy w Twoim salonie nie jest optymalne, czy to z powodu wad struktury organizacyjnej firmy, czy też wewnętrznych różnic wśród pracowników, bez wątpienia będą oni czuli się zdemotywowani.
W tym sensie konieczne jest zapewnienie dobrego środowiska pracy, w którym promuje się pewne działania przyczyniające się do integracji pracowników. W tym celu można przyznać elastyczność w harmonogramie, uwzględnić świętowanie osiągnięć w celu motywowania do uznania, a także przeprowadzić zajęcia grupowe, które pozwalają stylistom czuć się komfortowo, a także identyfikować się z wartościami organizacyjnymi i istotą firmy; spotkania z okazji rocznic lub ważnych dat sprzyjają integracji i radości wśród pracowników. Również świętowanie urodzin lub małych osiągnięć jest często bardzo skuteczną strategią utrwalania dobrej atmosfery w pracy.
Krótko mówiąc, bardzo ważne jest, aby nie zaniedbywać swoich pracowników i sprawnie nimi zarządzać. Pamiętaj, że Twoja propozycja wartości jako fryzjera jest bezpośrednio związana z usługami, które oferujesz, dlatego posiadanie wyszkolonego i doświadczonego zespołu jest podstawowym elementem sukcesu Twojego salonu w czasie i jego konsolidacji na rynku.
Powiązane artykuły:
Jak fotografia może przyciągnąć nowych klientów do Twojego salonu 2.
Zobacz
Inwentaryzacja online: wyjdź naprzeciw trendowi...
Strona główna Blog AgendaPro Inwentaryzacja...
Wszystko o sprzęcie, którego potrzebuje Twój...
Strona główna Blog AgendaPro Estetyka Wszystko...
Jak zarządzać finansami firmy w czasach kryzysu?
Strona główna Blog AgendaPro Jak zarządzać...