Polecamy

Fotele fryzjerskie - Ranking 2022

Najlepsze kuracje wygładzające z keratyną

Akcesoria fryzjerskie

5 kampanii e-mail marketingowych, które warto zastosować w swoim salonie

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Beauty
  3. 5 kampanii email marketingowych dla ...

Pierwszą rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę przed rozpoczęciem kampanii e-mail marketingowej, jest zebranie danych od klientów, tzn. trzeba mieć nie tylko ich adres e-mail, ale także imię, nazwisko i inne dane, które pozwolą na opracowanie bardziej wyspecjalizowanych strategii.

Spersonalizowane oprogramowanie dla salonu jest narzędziem, które pozwala nie tylko na gromadzenie informacji o wszystkich klientach, którzy korzystają lub korzystali z usług, ale także na segmentację tych informacji zgodnie z Twoimi celami.

Po uzyskaniu danych o klientach nadszedł czas na pracę strategiczną: podobnie jak konwencjonalny plan marketingowy, wykorzystanie mailingu wymaga zaplanowanej strategii, która obejmuje cele, zadania i sposoby lub zasoby do ich osiągnięcia. Zanim wdrożysz to potężne narzędzie, upewnij się, że masz strategię e-mail marketingu.

Jeśli masz już zdefiniowaną strategię i szukasz kreatywnych pomysłów na jej realizację, oto 5 rodzajów kampanii, które możesz przeprowadzić w zależności od różnych celów.

Kampanie w specjalnych terminach

Ten rodzaj kampanii ma na celu budowanie lojalności klientów; celem jest nawiązanie z nimi długotrwałych relacji. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest spersonalizowana treść: wyślij kupony rabatowe z okazji urodzin lub innej szczególnej daty lub wydarzenia. Zaproponuj korzyść, ofertę lub rabat, dzięki którym klienci odczują nie tylko dobry gest ze strony Twojej firmy, ale także empatię, która w dłuższej perspektywie zaowocuje ich lojalnością.

Na przykład, można wykorzystać rocznicę istnienia firmy do wysłania prezentu lub zaplanowania promocji z okazji urodzin niektórych klientów lub w związku z kluczowymi rocznicami.

Kampanie zapraszające

Przyciąganie nowych klientów oraz generowanie większego zaangażowania to jedne z najczęstszych celów strategii email marketingowych. W tym sensie ten rodzaj kampanii jest idealny.

W tym przypadku bardzo przydatne jest poleganie na swoich sieciach społecznościowych. Wykorzystaj okazję do stworzenia promocji lub reklamy, w której zaprosisz użytkowników do zapisania się na Twoją stronę lub, jeśli jej nie masz, zachęcisz ich do pozostawienia swojego adresu e-mail za pomocą dynamicznego formularza, aby wysłać im niespodziankę (np. kupony rabatowe, jeśli są pierwszymi klientami). Zachęć ich również do przekazania wiadomości e-mail innym znajomym, aby uzyskać kolejną zniżkę lub promocję. W tego typu kampanii można wykorzystać okazję do przedstawienia siebie i swojej propozycji wartości.

Kampanie promocyjne

Tego typu kampania jest niezbędna. Pamiętaj, że ostatecznym celem naszej strategii powinno być wygenerowanie pewnego rodzaju korzyści ekonomicznych dla naszego salonu fryzjerskiego. W tym sensie należy wykorzystać e-mail marketing do ogłaszania wszystkich promocji, zniżek, prezentów i ofert, które oferuje się lub które pojawią się wkrótce.

Wykorzystaj tę przestrzeń do zaprezentowania swoich promocji w strategiczny sposób, za pomocą wezwań do działania i atrakcyjnych treści. Możesz także wprowadzić kupony rabatowe na zaproszenia, np. jeśli Twój klient zaprosi znajomego do fryzjera, obaj otrzymają procentową zniżkę. Można również organizować konkursy, ciekawostki i inne działania, które prowadzą do zdobycia nagród, a w efekcie budują przywiązanie do marki i zwiększają zaangażowanie.

Pamiętaj, że bardzo ważne jest wykorzystanie zasobów wizualnych, takich jak zdjęcia lub krótkie filmy wideo przedstawiające Twoją usługę. Kluczem do realizacji tego typu kampanii jest kreatywność.

Biuletyn informacyjny

Podobnie jak poszukiwanie lojalności, tak i wysyłanie kampanii newsletterowych jest niezbędne. Tego typu treści odchodzą od czysto promocyjnego podejścia do klientów w bardziej osobisty sposób, ponieważ są one swego rodzaju podsumowaniem wiadomości o firmie lub innych istotnych dla klientów informacji na temat jej działalności. Jest to rodzaj treści, które prowadzą do lepszego poznania istoty marki.

Dobry biuletyn jest wysyłany okresowo i zawiera treści interesujące dla społeczności. Wykorzystaj ten rodzaj kampanii, aby poinformować ich o nowościach w Twojej firmie, o wydarzeniu, które miało miejsce lub zdobyciu nagrody. Jeśli prowadzisz bloga, jest to również sposób na skoncentrowanie się na najnowszych wpisach z danego miesiąca lub tych, które cieszą się popularnością, a także na przesyłanie informacji o nowych trendach w świecie urody.

Kampanie informacyjne

W przeciwieństwie do newslettera, który jest bardziej podobny do gazety, w której grupuje się serię wiadomości lub wydarzeń, wysyłanie kampanii informacyjnych jest pomysłem, który można zrealizować w ramach planu mailingowego.

Ten rodzaj kampanii ma na celu poinformowanie subskrybentów lub klientów o konkretnych wiadomościach; są one wysyłane sporadycznie i w bardzo konkretnych celach. Jednak oprócz dostarczania informacji o firmie służy ona do pozycjonowania marki i utrzymywania bardziej płynnego kontaktu z klientami.

Wreszcie, istotne jest, aby salon fryzjerski posiadał platforma technologiczna które pozwolą Ci skutecznie realizować strategię e-mail marketingu. Posiadanie indywidualnego oprogramowania, które nie tylko umożliwi Ci łatwy dostęp do informacji o Twoich klientach, ale także pozwoli Ci na segmentację tych informacji zgodnie z Twoimi celami mailingowymi i wysyłanie kampanii masowych, jest niezbędne do bardziej efektywnego realizowania Twojej strategii. Przygotuj się na wprowadzenie tego potężnego narzędzia do swojego salonu fryzjerskiego!

Zobacz

Inwentaryzacja online: wyjdź naprzeciw trendowi...

Strona główna Blog AgendaPro Inwentaryzacja...

Wszystko o sprzęcie, którego potrzebuje Twój...

Strona główna Blog AgendaPro Estetyka Wszystko...

Jak zarządzać finansami firmy w czasach kryzysu?

Strona główna Blog AgendaPro Jak zarządzać...