Jak poradzić sobie z kwarantanną koronawirusową w gabinecie kosmetycznym?
- Strona główna
- Blog AgendaPro Beauty
- Jak poradzić sobie z kwarantanną ...
Niewątpliwie kryzys ten dotyczy nas wszystkich, po raz pierwszy w historii wszystkie kraje świata mają ten sam problem: wirus Covid-19, który rozprzestrzenił się na całym świecie, pozostawiając po sobie nieobliczalne skutki gospodarcze i społeczne.
Świat salonów kosmetycznych, centrów urody, fryzjerów, spa i wszelkiego rodzaju przedsiębiorstw świadczących usługi pielęgnacyjne i upiększające, jest dość mocno dotknięty; ponieważ rodzaj usług, które oferują, wiąże się z bezpośrednim kontaktem między ludźmi, a tego właśnie próbują uniknąć izolacja społeczna i kwarantanna.
Ponadto w tej ryzykownej sytuacji musimy myśleć o pracownikach i ich rodzinach, które również są narażone na zakażenie.
Dlatego nadszedł czas, aby skupić się na prognozach na przyszłość, a to zachęca nas do kreatywności, do przemyślenia naszych strategii i planów na rok 2020. Poza ubolewaniem musimy postrzegać to jako szansę na poprawę, czas wykazać się niezbędnym przywództwem, aby podjąć to wyzwanie i ruszyć naprzód wzmocnieni.
W tym artykule podsumowujemy kilka strategii, które możesz zastosować, aby Twój biznes nie stanął w całkowitym miejscu.
Przede wszystkim naszym głównym celem powinno być stworzenie frontu roboczego obejmującego 3 wrażliwe w tym kontekście aspekty naszej działalności.
1.- Zapewnienie przetrwania przedsiębiorstwa: jedynym sposobem na przetrwanie przez przedsiębiorstwo tej sytuacji i każdego kryzysu w ogóle jest produkcja. Musimy opracować plan dalszego generowania dochodów, przynajmniej minimalnych zysków, które pozwolą nam dotrzeć do końca tej ewentualności. Co możemy zrobić?
- Większość salonów kosmetycznych oferuje również produkty, choć niektóre wykorzystują je do własnych usług, wiele ma je w sprzedaży ogólnodostępnej. Należy stworzyć zespół (wystarczą dwie osoby), który będzie kontynuował sprzedaż tych produktów z dostawą. Chodzi o to, że można je oferować online za pośrednictwem mediów społecznościowych lub za pośrednictwem kuriera i zlecić dostarczenie ich do domu.
- Wykorzystaj zapisy spotkań i dane klientów, aby poinformować ich o nowym sposobie pracy i dać im znać, że nadal jesteś aktywny.
- Zaproś specjalistów pracujących w Twoim zespole do tworzenia kursów online, które będą mogli sprzedawać po niskich cenach. Mogą nawet stworzyć kilka, o mniejszej zawartości, ale za to darmowych. To pomoże im utrzymać obecność na rynku i pomoże ludziom zachować je w pamięci, gdy wszystko przeminie.
- Jeśli część pracowników jest skłonna pracować w domu (pod warunkiem, że przestrzegają ścisłych środków zapobiegawczych), możesz zaoferować takie usługi, również osobom, które są skłonne współpracować z środkami zapobiegawczymi. Częste mycie rąk, stosowanie maseczek i rękawiczek, unikanie podawania rąk i całowania.
- Jeśli Twoja firma pozostanie produktywna, przynajmniej na pokrycie minimalnych wydatków, to prawdopodobnie wyjdziesz z tej sytuacji obronną ręką.
2.- Powyższe zalecenia sugerują, że myślimy o naszym głównym zasobie, czyli zespołach roboczych. Musimy zastanowić się, co możemy zrobić, aby zapewnić im spokój i zagwarantować, że będą mieli środki finansowe na utrzymanie swoich rodzin podczas kwarantanny i do czasu, gdy wszystko wróci do normy.
- Wiąże się to z zaangażowaniem finansowym, logistycznym i psychologicznym w motywowanie pracowników.
- Niech Twoi pracownicy wiedzą, że ich praca będzie tam czekać na nich po powrocie.
- Niezwykle ważne jest również ustalenie strategii zapobiegania rozprzestrzenianiu się choroby wśród pracowników. Wyjaśnij im środki zapobiegawcze, których powinni przestrzegać, a następnie przekazać je członkom swoich rodzin.
- Twórz zdalne grupy robocze, aby utrzymać aktywność pracowników.
- Wysyłaj codziennie pozytywne wiadomości do swojego zespołu, aby utrzymać jego motywację i używaj grup czatowych do dzielenia się informacjami, obawami, a nawet do wyrzucania pary.
3.- Prognoza na przyszłość: ten czas kwarantanny jest idealny do pracy nad tymi strategiami marketingowymi, które odkładaliśmy na później. Odświeżenie naszego wizerunku, dostosowanie treści i planowanie (pamiętając, że zawsze zdarzają się nieprzewidziane wydarzenia).
- Dzięki internetowi możemy pozostawać w kontakcie i pracować zdalnie; zlokalizować swojego grafika, konsultanta marketingowego i odbyć spotkanie w formie wideorozmowy, aby przeprowadzić burzę mózgów. Deleguj czynności i pracuj wokół nich.
- Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, musisz być lojalny wobec swoich klientów i zwolenników, sposobem na to jest utrzymanie obecności w sieciach.
- Musisz dostarczać wartościowe treści. To bardzo ważny punkt, zawsze mówimy o wartościowych treściach, ale w środku tego kryzysu trzeba być wspierającym i dzielić się informacjami, które są naprawdę przydatne dla ludzi.
Na przykład: metody czyszczenia lub dezynfekcji, jak zrobić żel antybakteryjny, zajęcia, dzięki którym można zabawić dzieci w domu, porady dotyczące recyklingu, metody oszczędzania, tutoriale dotyczące makijażu i fryzur itp. Chodzi o to, by zastanowić się, czego potrzebujemy w tej sytuacji i spróbować dostarczyć to naszemu rynkowi.
- Nie zapominaj, że jest to okazja, aby przyciągnąć zwolenników i potencjalnych klientów, ponieważ liczba osób podłączonych do sieci wzrosła wykładniczo.
- Echo kampanii #quédateencasa
Choć istnieją książki, eksperci i wiele informacji na temat zarządzania kryzysowego, prawda jest taka, że nikt nie jest przygotowany na taką sytuację. Nie wszystkie porady są jednakowo odpowiednie dla wszystkich firm. Sugestia jest taka: bądźcie kreatywni, pracujcie dalej, nie traćcie koncentracji i utrzymujcie przywództwo i motywację u swoich pracowników.
Powiązane artykuły:
1) Mocne strony i szanse dla Twojego salonu (SWOT).
2. Czego potrzebujesz, aby założyć własny salon.
3. Jakie podatki płaci fryzjer w Meksyku.
Zobacz
Inwentaryzacja online: wyjdź naprzeciw trendowi...
Strona główna Blog AgendaPro Inwentaryzacja...
Wszystko o sprzęcie, którego potrzebuje Twój...
Strona główna Blog AgendaPro Estetyka Wszystko...
Jak zarządzać finansami firmy w czasach kryzysu?
Strona główna Blog AgendaPro Jak zarządzać...