Jak system CRM może usprawnić zarządzanie salonem fryzjerskim?
- Strona główna
- Blog AgendaPro Uroda
- Jak system CRM może poprawić ...
Post aktualizowany 5 października 2021 r.
Technologia rozwija się skokowo, a wraz z nią ludzkie zachowania. Wystarczy spojrzeć na nasze codzienne życie i przypomnieć sobie, jak niektóre (jeśli nie wszystkie) czynności, które wczoraj wykonywaliśmy w jeden sposób, dziś wykonujemy w zupełnie inny. Od prostej i zwyczajowej czynności komunikowania się: używamy telefonów, których podstawową funkcją jest wykonywanie połączeń.
Ten wir dotyczy również nas, fryzjerów, ponieważ musimy być na bieżąco, aby jak najlepiej wykorzystać nowe możliwości, które się pojawiają.
Co to jest CRM i do czego służy?
Podobnie jak wcześniej, zmienił się także sposób docierania do klientów. Różny jest czas poświęcania uwagi, poziom tolerancji wobec przekazu lub strategie jego realizacji. Te aspekty są obecnie rozwiązywane za pomocą marketingu relacji i narzędzia zwanego CRM (Customer Relationship Management), czyli najprościej mówiąc - oprogramowania, które pozwala na poprawę relacji z klientami.
Jaka jest funkcja systemu CRM? W skrócie, narzędzie to gromadzi informacje o klientach, takie jak zachowania, postawy, gusta, zainteresowania i oczywiście to, czego nie chcą lub nie potrzebują. Informacje te będą miały kluczowe znaczenie dla rozwoju Twojego salonu, ponieważ pozwolą Ci zbudować lojalność klientów, stworzyć społeczność i dać Ci wgląd w to, jak iść naprzód i zyskać przewagę nad konkurencją.
Korzyści wynikające z zastosowania CRM w salonie fryzjerskim
Istnieje wiele korzyści, które może przynieść wdrożenie CRM w salonie fryzjerskim, zwłaszcza w dwóch zasadniczych kwestiach:
- Zarządzanie: Informacje, które można zebrać o klientach.
- Relacje z klientami: Odnosi się do wszystkiego, co jest związane z kontaktem z klientem, od rekrutacji po "after sales".
W jaki sposób system CRM może przynieść korzyści Twojemu salonowi? Oto 3 kluczowe aspekty, które pokazują przydatność tego narzędzia, szczególnie dla tych z nas, którzy prowadzą salon fryzjerski.
Optymalizacja i poprawa relacji z klientami
Jedną z rzeczy, które najbardziej oddalają konsumentów od firm, jest to, że firmy traktują swoich klientów jak liczby, nie wiedząc, kim oni są, czego chcą i czego potrzebują. Czy możesz sobie wyobrazić, jak wiele zyskałbyś, gdybyś mógł rozmawiać z klientami, dysponując takimi informacjami?
Segmentacja rynku jest kluczem do konkurowania na równych zasadach w czasach, gdy społeczeństwo jest nieustannie bombardowane reklamami. CRM pozwoli Ci poznać klientów od podszewki, począwszy od ich upodobań i zainteresowań, aż po zakupy i usługi dokonane w Twoim salonie. Znając takie informacje, przy następnym kontakcie z klientem będziesz dokładnie wiedział, co i jak powiedzieć. Rezultat? Oczywiście, szczęśliwsi klienci.
Określanie nowych możliwości
Gdybyś dokładnie wiedział, czego potrzebują Twoi odbiorcy, dotarcie do nich byłoby o wiele łatwiejsze, prawda? Cóż, dzięki posiadaniu systemu CRM możliwości rosną wykładniczo, ponieważ wiedząc, skąd pochodzą klienci, można przewidzieć, dokąd chcą się udać. Przewidywanie zmian jest kluczem do wykorzystania nowych możliwości.
Możliwości są tam, gotowe i czekają na tych, którzy wiedzą, jak je dostrzec. Dzięki CRM zintegrowanemu z zarządzaniem Twoim salonem fryzjerskim będziesz mógł m.in:
- Sprzedaż krzyżowa: wiedząc, jakie produkty lub usługi zostały zakupione przez klientów, można zaoferować produkty powiązane lub uzupełniające.
- Up-selling: oferuj klientom produkty wyższej jakości niż te, które zostały wcześniej zakupione.
- Szybsze zamykanie sprzedaży: posiadając cenne informacje o klientach, będziesz wiedział, na co skierowaćswoje wysiłki, oferując określone produkty lub usługi. Znając konkretne potrzeby, masz większe szanse na konwersję.
Optymalizacja zasobów
CRM pozwala nie tylko poprawić bezpośrednie relacje z klientami, ale także lepiej wykorzystać zasoby, którymi dysponujesz, aby do nich dotrzeć. W scenariuszu, w którym konsument otrzymuje nadmierną ilość informacji, kluczem do sukcesu może być dobrze ukierunkowany przekaz.
Optymalizacja strategii marketingowych - skierowanie ich konkretnie do określonej grupy odbiorców - przekłada się na lepsze wykorzystanie naszych zasobów, a co za tym idzie, na lepsze wyniki. Zdobycie przewagi nad konkurencją ma kluczowe znaczenie w walce o lojalność klientów i pozyskiwanie nowych.
Jak widać, wdrożenie systemu CRM w salonie może przynieść ogromne korzyści w relacjach z klientami. Wypróbuj AgendaPro i zacznij obserwować, jak poprawiają się Twoje dane i relacje z klientami.
Powiązane artykuły:
Wskazówki dotyczące rejestracji marki salonu lubgabinetu kosmetycznego2.
Zobacz
Inwentaryzacja online: wyjdź naprzeciw trendowi...
Strona główna Blog AgendaPro Inwentaryzacja...
Wszystko o sprzęcie, którego potrzebuje Twój...
Strona główna Blog AgendaPro Estetyka Wszystko...
Jak zarządzać finansami firmy w czasach kryzysu?
Strona główna Blog AgendaPro Jak zarządzać...