Polecamy

Filtry Versum - personalizacja komunikacji z klientem

Zimowe modne fryzjerskie i kolorystyczne

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Klienci i dostawcy

Poprawa jakości dostaw i otwarcie się na możliwość nowych, lepszych ofert to korzyści z utrzymywania dobrych relacji z dostawcą, czy klientem. W wielkim oceanie, jakim jest biznes, izolowanie się jest jedną z najgorszych decyzji, jakie można podjąć. Pamiętaj, że podobnie jak w przypadku relacji sprzedawca-kupujący, tak i w przypadku relacji klient-dostawca musi istnieć skuteczna komunikacja na długo przed tym, zanim stanie się ona stabilną relacją biznesową typu win-win.

Idealna relacja klient-dostawca wykuwa się poprzez budowanie i ciągłe wzmacnianie tego, co nazywamy "wartościami biznesowymi", wśród których znajdują się: punktualność, uczciwość, poszanowanie umów; a te, w miarę jak stają się coraz bardziej solidne, mogą przełożyć się na wyższe wartości, takie jak wzajemne zaufanie, a w najbardziej udanym przypadku na bardzo efektywne partnerstwo.

W dobrej relacji klient-dostawca, klient zawsze będzie miał pewność, że dostarczony lub świadczony towar lub usługa będą zawsze najwyższej jakości. Rozumiemy więc, że jedną z głównych motywacji tych relacji jest dostęp do zapewnienia jakości i wyeliminowanie wszelkich śladów niezadowolenia po obu stronach.

Jak bardzo jest to ważne?

Zakupy stanowią największą pozycję kosztową, co oznacza, że słabe zarządzanie zakupami może zwiększyć schemat kosztów Twojej firmy o 20% lub więcej. Budowanie dobrych relacji z dostawcami może zmniejszyć ten wpływ nawet o 10%. Te dobre relacje mają duży wpływ na poprawę jakości Twojego produktu lub usługi, a tym samym na liczby w Twoim bilansie.

Stąd angażowanie się w relacje z dostawcami jest działaniem wykraczającym poza księgowość. Wybierając, z kim robić interesy, należy odłożyć na bok bezpodstawne kryteria dotyczące klientów, konkurentów czy współpracowników; także uzależnić emocjonalną bliskość opartą na ślepej solidarności, trzewiowym koleżeństwie czy nawet wrogości. Zamiast tego należy zawsze ważyć czynniki rynkowe i emocjonalne w poszukiwaniu równowagi pozytywnych wartości, zarówno jakościowych, jak i ilościowych, tych, z którymi prowadzimy interesy.

Pierwszy krok w budowaniu efektywnej i zdrowej relacji klient-dostawca rozpoczyna się od procesu analizy rozważanych powyżej scenariuszy pod zawsze panującym sitem solidności ekonomicznej Twojego biznesu.

Jak zarządzać relacją klient-dostawca?

Jak już wspomniano, podstawa idealnej relacji klient-dostawca zbudowana jest na określonych wartościach biznesowych. Istnieje szereg dobrych nawyków, które generują, napędzają i wzmacniają te wartości, niektórymi z nich mogą być:

  1. Będąc każdorazowo odpowiedzialnym za stosowanie odpowiednich kontroli jakości.

  2. Obie muszą być niezależne, szanować swoją niezależność i zachować ją w czasie.

  3. Klient musi jasno i wprost określić, jakie są jego potrzeby biznesowe.

  4. Umowy powinny być zawsze jasne i otwarcie podawać takie czynniki jak ilości, cechy, ceny, sposoby płatności.

  5. Jakość negocjowanych produktów zawsze powinna być poparta danymi.

  6. Metody oceny i testowania produktu powinny być zawsze uzgodnione.

  7. Zawsze powinien istnieć jasny i skuteczny kanał komunikacji.

Co to jest łańcuch klient-dostawca?

Łańcuch klienta-dostawcy to szczegółowy proces relacji klient-dostawca. Opisuje wszystkie działania, które mają miejsce i dodają wartość do produktu lub usługi, którą Twoja firma wprowadza na rynek. Jest to w szczegółach każda z faz, przez którą przechodzi produkt, od stanu wejść, lub produktów wejściowych do przekształcenia i produkcji, do ostatecznych wyjść, które mają być przedmiotem obrotu z klientem.

Zawsze należy pamiętać, że firma może być zarówno dostawcą, jak i klientem. Gdy produkty lub usługi, które wprowadza na rynek, są przeznaczone dla innych firm i to one później sprzedają je ostatecznym konsumentom, w tej relacji byłby dostawcą. Jeśli jednak do stworzenia swoich produktów lub usług potrzebuje innych surowców, będzie musiał je kupić od innych firm. W tego typu relacji będziesz klientem, a firma, od której kupujesz, będzie Twoim dostawcą.

Jak osiągnąć idealny związek?

Jak widać, idealna relacja między dostawcą a klientem nie jest rzeczą łatwą do zbudowania. W grę wchodzi wiele czynników decydujących. Od wzajemności układu po ostrożność w wyborze związku wolnego od wszelkiego rodzaju powiązań. Począwszy od bardziej specjalistycznych procesów, takich jak uzgodniona obsługa procesów kontroli jakości, aż po niemal codzienną praktykę ciągłej komunikacji, osiągnięcie tej doskonałej relacji jest kwestią zaangażowanej pracy.

Nie zapominaj, że w takich przypadkach najlepszym zdrowym rozsądkiem zawsze będzie wzajemność. Płać więc na czas, ustalaj wspólne cele, naucz się negocjować z szacunkiem, zawsze wyglądaj najlepiej i, co najważniejsze, radź sobie z problemami jako zespół.

Artykuły powiązane

  1. Co powinna zawierać teczka klienta salonu kosmetycznego?
  2. Jak zarządzać salonem lub zakładem fryzjerskim?
  3. Cele spa: korzyści poza relaksem

Zobacz

Inwentaryzacja online: wyjdź naprzeciw trendowi...

Strona główna Blog AgendaPro Inwentaryzacja...

Wszystko o sprzęcie, którego potrzebuje Twój...

Strona główna Blog AgendaPro Estetyka Wszystko...

Jak zarządzać finansami firmy w czasach kryzysu?

Strona główna Blog AgendaPro Jak zarządzać...