Polecamy

Jak dobrze wyposażyć salon fryzjerski i na co zwrócić uwagę?

6 powodów, dla których balaż jest najlepszą techniką koloryzacji...

Akcesoria fryzjerskie

Przykłady promocji sprzedaży

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Przykłady promocji sprzedaży

Wśród strategii sprzedażowych, które pozwalają na osiągnięcie rentowności naszego biznesu musimy uwzględnić również te, które dają chwilowy impuls do sprzedaży i przyciągają nowych klientów. Promocje sprzedażowe to idealne narzędzie do pozyskiwania nowych klientów oraz budowania lojalności wśród tych, którzy już nas znają. Ważne jest, aby mieć odwzorowane, przez cały rok, różne promocje, które będziemy prowadzić. Jeśli myślisz o wdrożeniu w swoim sklepie jakichś promocji sprzedażowych, to ten artykuł jest dla Ciebie.

Warto wziąć pod uwagę, że wszystkie poniższe przykłady można dostosować do swoich potrzeb i sposobu zachowania się klientów. Na przykład, jeśli klienci, których chcesz pozyskać, to w większości kupujący online, możesz dostosować strategię do ich potrzeb konsumenckich.

Do czego służą promocje sprzedaży?

Przed wdrożeniem jakiejkolwiek strategii powinieneś zastanowić się, jaki cel próbujesz osiągnąć. Dlatego ważne jest, aby zweryfikować przydatność promocji i zastanowić się, czy pasują one do Twoich potrzeb jako firmy.

Po pierwsze, promocje działają na rzecz napędzania sprzedaży. Jeśli jednak spojrzymy poza początkowy cel, możemy odkryć, że promocje pełnią funkcję w odniesieniu do świadomości i rozpoznawalności marki .

Promocja może być impulsem, którego potrzebował niezdecydowany klient. W ten sposób udało Ci się przekonać nowego klienta do zakupu Twojego produktu i usługi. Być może jeden ze stałych klientów nie kupował w Twoim sklepie od dłuższego czasu, z różnych powodów, a Ty odzyskujesz go za pomocą promocji. Inna możliwość to taka, że klient, który nigdy o Tobie nie słyszał, styka się z Twoją promocją i decyduje się na wypróbowanie Twojego produktu.

Innymi słowy, możemy wykorzystać promocje do przekonania, zatrzymania i przyciągnięcia klientów. Niezależnie od tego, czy są to osoby nowe, sporadyczne czy lojalne. Kiedy już wiesz, jaki jest Twój cel z promocją, możesz zacząć rozważać różne sposoby jej realizacji.

Promocja według ceny

Jak sama nazwa wskazuje, promocje cenowe to takie, w których obniżana jest cena produktu lub usługi. Niezależnie od tego, czy chodzi o specjalny sezon, czy o wyjście z danego towaru, technika ta przemawia do wszystkich typów klientów. Możesz go wykorzystać do zwiększenia obrotu towarowego, ponieważ po obniżeniu ceny istnieje prawdopodobieństwo, że ten przedmiot lub usługa będą się sprzedawać szybciej niż pozostałe produkty.

Niektóre przykłady promocji cenowych to: "Wszystkie koszulki 20% taniej" "Maski na twarz za $1" lub "Przedmioty z żółtymi metkami są 50% taniej".

Promocja według ilości

Ten rodzaj strategii nazywany jest promocjami ilościowymi i polega na obniżeniu ceny produktu powyżej określonej ilości zakupionego towaru. Sprawdzają się one w przypadku stałych klientów, ponieważ wymagają zaufania do produktu i usługi.

Na przykład: "2 x 1 na ołówkach" "Kup 3 koszulki, a czwartą dostaniesz gratis" "20% rabatu po zakupie 10 sztuk".

Promocja związana z porami roku lub świętami

W zależności od charakteru Twojej działalności możesz wdrażać promocje sprzedażowe w określonych porach roku. To zadziała dla każdego rodzaju klienta, o ile sposób, w jaki powiążesz promocję ze swoim produktem, będzie odpowiedni - oto kilka przykładów, jak to osiągnąć:

Jeśli sprzedajesz artykuły szkolne, możesz przeprowadzić promocję na początku lub na końcu sezonu szkolnego. Na przykład: jeśli kupią 6 zeszytów, możesz oddać pudełko ołówków.

Jeśli masz salon kosmetyczny lub centrum urody, możesz zaoferować zniżki w okolicach Dnia Matki lub Bożego Narodzenia. Dzięki temu Twoi klienci wezmą Cię pod uwagę przy zakupie prezentu.

Promocje kuponowe

Ta technika jest idealna do segmentacji różnych typów klientów. Polega ona na posiadaniu kodu rabatowego na swoje produkty lub usługi. Tradycyjnie kupony znajdowały się w czasopismach lub gazetach, ale dzięki wykorzystaniu różnych kanałów komunikacji można je wysyłać za pomocą poczty elektronicznej, wiadomości tekstowych, a nawet sieci społecznościowych. Korzystając z bazy danych możesz zdecydować, czy chcesz wysłać kod do częstych klientów, czy może do tych, którzy dokonali tylko jednego zakupu i zaprosić ich do dalszych odwiedzin w Twoim sklepie. Sposób wdrożenia jest zróżnicowany i będzie się zmieniał w zależności od Twoich celów biznesowych.

Przykładem wdrożenia jest wysłanie maila do stałych klientów z podziękowaniem za wybranie Twojego biznesu i w ramach podziękowania dołączenie kodu rabatowego.

Jeśli wiesz, jak je wykorzystać i dostosować do swojego biznesu, promocje sprzedaży mogą być bardzo skutecznym narzędziem pozyskiwania nowych klientów. Ważne jest, abyś znał potrzeby swoich klientów, dzięki temu będziesz miał pewność, że oferujesz im promocję, której naprawdę potrzebują. Po wdrożeniu ich powinieneś pamiętać o mierzeniu ich skuteczności, abyś mógł podejmować decyzje o kolejnych promocjach.

Artykuły powiązane

  1. Wszystko co musisz wiedzieć o instagramie, aby przyciągnąć klientów do swojego salonu kosmetycznego.
  2. Stwórz reklamę, która przyciągnie do Twojego salonu mnóstwo klientów.
  3. Twórz atrakcyjne broszury i zobacz przykłady najlepszych z nich.

Zobacz

Inwentaryzacja online: wyjdź naprzeciw trendowi...

Strona główna Blog AgendaPro Inwentaryzacja...

Wszystko o sprzęcie, którego potrzebuje Twój...

Strona główna Blog AgendaPro Estetyka Wszystko...

Jak zarządzać finansami firmy w czasach kryzysu?

Strona główna Blog AgendaPro Jak zarządzać...