Polecamy

Tajemnice biznesu fryzjerskiego i kosmetycznego - rozwiązane!

Dlaczego potrzebujesz menedżera salonu kosmetycznego

Akcesoria fryzjerskie

Wszystko, co musisz wiedzieć o prowizjach od sprzedaży

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Estetyka
  3. Wszystko, co musisz wiedzieć o prowizjach ...

Prowizja od sprzedaży to suma pieniędzy przekazywana zespołowi handlowemu odpowiedzialnemu za wprowadzanie na rynek Twoich produktów lub zamykanie transakcji niezbędnych do realizacji Twoich transakcji biznesowych. Ogólnie rzecz biorąc, ustanowienie określonego formatu prowizji działa jako zachęta dla twojego zespołu przedstawicieli handlowych, tak aby mogli oni w pełni zrealizować cele, które sobie wyznaczyli.

Z tego powodu traktowanie i znaczenie, jakie nadajesz swojej formie prowizji, jest delikatnym punktem, który musi być traktowany z najwyższą odpowiedzialnością i przejrzystością, ponieważ stopień motywacji i wydajności Twoich pracowników zależy w dużej mierze od tego.

Wierzcie lub nie, ale ponad 60% firm ma problemy i nieprawidłowości przy ustalaniu wynagrodzeń prowizyjnych dla swoich sprzedawców, przekłada się to na podstawowe problemy organizacyjne i brak wiedzy, które sprawiają, że ich plany motywacyjne rozczarowują pracowników.

Bez względu na to, jak wydajny i utalentowany może być zespół sprzedaży, jeśli nie masz solidnego systemu prowizji sprzedażowych, nie osiągniesz motywacji niezbędnej do osiągnięcia celów wyznaczonych przez dział zarządzania sprzedażą.

Prowizja od sprzedaży jako zmienna forma płatności

Prowizje od sprzedaży to rodzaj opłaty, która odpowiada określonemu procentowi od kwoty sprzedaży. Jest to zapłata dodatkowa do wynagrodzenia, która, choć może Ci się wydawać, że generuje więcej strat dla Twojej firmy, w rzeczywistości przynosi korzyści zarówno sprzedawcy, jak i firmie, dla której sprzedaje, ponieważ zwiększa osobisty dochód pracownika i przepływ zysków Twojej firmy.

Metoda płatności prowizji od sprzedaży prowadzi do większej liczby transakcji, które są zamykane, a to zwiększa dochód gotówkowy przedstawicieli handlowych na koniec miesiąca. Wynagrodzenie prowizyjne stanowi zróżnicowany wkład w stały dochód z pensji Państwa przedstawicieli handlowych.

Stąd prowizje od sprzedaży zaliczane są do zmiennych form płatności, gdyż jest to rodzaj wynagrodzenia uzupełniającego wynagrodzenie stałe i zależy w całości od wyników pracy indywidualnej lub zespołowej, a także od z góry ustalonych, łatwych do zmierzenia kryteriów efektywności.

Jak obliczyć prowizję od sprzedaży

Wykonaj poniższe kroki, aby skutecznie obliczyć prowizję dla swojego zespołu sprzedaży:

  • Ustal procent prowizji: prowizje nie powinny być nadmierne, ale sprawiedliwe w tym sensie, że powinny być proporcjonalne do zainwestowanego czasu. Droższe i trudniejsze do sprzedania produkty mogą generować wyższe prowizje w celu zachęcenia i zmotywowania pracowników odpowiedzialnych za ich sprzedaż. Powinieneś przyznawać prowizje zgodnie z profilem każdego produktu.

  • Określ okres prowizji: określ zakres czasowy, w którym prowizje będą warte i kiedy zostaną anulowane. Najpierw zdefiniuj datę, którą przyjmiesz jako datę sprzedaży, albo datę zamknięcia transakcji, datę wystawienia zamówienia zakupu, albo datę wystawienia faktury zakupu. Określając datę dokonania sprzedaży, należy poinformować o tym wszystkie zainteresowane strony, aby uniknąć nieporozumień.

Jak ustalić plan prowizji od sprzedaży?

Jest pewna droga, którą możesz podążać, aby skutecznie ustalić prowizje od sprzedaży. Ta droga jest tak zwanym planem prowizji od sprzedaży. Aby określić tę ścieżkę, będziesz musiał wykonać następujące kroki:

Podejmowanie decyzji dotyczących kombinacji wynagrodzeń

Jest to kwota odszkodowania, którą planujesz wypłacić w stosunku do swojego wynagrodzenia zasadniczego oraz tego, ile planujesz zapłacić swojemu zespołowi sprzedażowemu. Dobry mix kompensacyjny może wynosić 70% wynagrodzenia podstawowego i 30% prowizji. Kluczowe jest, abyś przy obliczaniu tego miksu mógł określić, czy sprzedawcy odgrywają kluczową rolę w przepływie towarów i usług w Twojej branży.

Określenie terminu wypłaty prowizji

Możesz płacić zgodnie z regularnymi terminami wypłat lub raz w miesiącu. Wybierz opcję, która najlepiej odpowiada potrzebom Twojej firmy.

Oblicz swoją średnią miesięczną sprzedaż

Jest to pierwszy krok, który będziesz musiał wykonać, aby określić poziom udziału w przychodach ze sprzedaży. Dobrym sposobem na obliczenie jest zsumowanie całkowitej miesięcznej sprzedaży Twojej firmy i podzielenie tego przez 12, aby uzyskać średnią miesięczną.

Ustalenie średniej sprzedaży na jednego pracownika

Możesz określić tę liczbę, dzieląc swoją średnią miesięczną sprzedaż przez liczbę pracowników w zespole handlowym.

Wyznaczać realistyczne i osiągalne cele sprzedażowe

Zawsze wyznaczaj cele sprzedażowe powyżej średniej sprzedaży. Uwzględnia to różnice w terytorium i poziomie istniejących klientów, ponieważ każdy sprzedawca musi poświęcić zróżnicowaną ilość czasu na wejście na nowe rynki, aby zbudować bazę klientów.

Podjęcie decyzji o wysokości prowizji

Prowizje, które zaoferujesz, będą na różnych poziomach procentowych prowizji w zależności od poziomów kwot sprzedaży. Jeśli średnia sprzedaż na jednego pracownika wynosi 5 000 USD, powinieneś ustalić pierwszy poziom prowizji na poziomie 5% dla sprzedaży w przedziale od 5 001 do 7 000 USD. Następnie możesz ustawić kolejny poziom na 8% prowizji za sprzedaż w przedziale od 7 001 do 9 000 USD, i tak dalej.

Skorzystaj z tych wskazówek i ustal konkretną ścieżkę obliczania prowizji od sprzedaży. Pamiętaj, że dobrze opłacany zespół sprzedażowy przekłada się na wysoki poziom sprzedaży i wiarygodny biznes z bardzo solidnymi liczbami w czasie.

Artykuły powiązane

  1. Co powinna zawierać teczka klienta salonu kosmetycznego?
  2. Jak zarządzać salonem lub zakładem fryzjerskim?
  3. Cele spa: korzyści poza relaksem

Zobacz

Jak wybrać fachowców do swojego salonu?

Strona główna Blog AgendaPro Beauty Jak wybrać...

Jak zapobiec sytuacji, w której Twoi klienci...

Strona główna Blog AgendaPro Beauty Jak...

3 Powody, dla których fryzjerzy opuszczają...

Strona główna Blog AgendaPro Beauty 3 Powody...