Polecamy

5 kroków do zwiększenia sprzedaży dla Twojej recepcjonistki

Jak dobrze wyposażyć salon fryzjerski i na co zwrócić uwagę?

Tipy

10 wskazówek, jak przygotować salon na poświąteczne spowolnienie sezonu

Grudzień to najprawdopodobniej najbardziej pracowity miesiąc w roku. Świąteczna atmosfera zimowych ferii sprawia, że ludzie chętniej odwiedzają salon fryzjerski lub kosmetyczny. Twoi stali bywalcy mogą zacząć rezerwować swoje wizyty nawet kilka miesięcy wcześniej, a w listopadzie uderza Cię dosłowna burza ludzi chcących umówić się na wizytę. Następnie cały miesiąc spędzasz na kawie i pierniczkach, którymi hojnie karmią Cię Twoi klienci. A potem przychodzi styczeń, kiedy Twój salon jest tak cichy, że słyszysz, jak z każdą minutą kurczą się Twoje dochody. Każdego roku jest to ta sama historia.

Czy jest coś, co możesz zrobić na początku roku, aby nie być tak surowym dla swojego biznesu? Odpowiedź brzmi: tak - ale trzeba planować z wyprzedzeniem. Martwienie się o powolny sezon, kiedy już się zbliża, nie przyniesie Ci nic dobrego. W tym roku bądź mądrzejszy - zacznij pracować nad uniknięciem styczniowego spowolnienia już teraz!

Wykorzystaj pracowity okres świąteczny

  1. Sprzedawaj karty podarunkowe (strategicznie)

Karty podarunkowe stają się bardzo popularne w okresie świątecznym, ponieważ są uniwersalnym i eleganckim prezentem. Jesteś prawdopodobnie sprzedać więcej z nich w grudniu niż w ciągu ostatnich jedenastu miesięcy razem wziętych. Niektórzy specjaliści od włosów i urody unikają ich sprzedaży, ponieważ mogą być trudne do śledzenia, ale jeśli używasz oprogramowania salonu, takiego jak Versum, możesz zarządzać nimi łatwo w ramach systemu (możesz przeczytać więcej na ten temat tutaj).

Teraz sztuczka polega na stworzeniu bardzo atrakcyjnej oferty na kupony i uczynić je możliwymi do zrealizowania tylko w styczniu i lutym. Oferta ta musi być lepsza niż wszystkie inne, które obecnie oferujesz, tak aby klienci czuli się skuszeni do ich zakupu. Pamiętaj, aby odpowiednio zareklamować voucher na powolny sezon i bardzo wyraźnie zaznaczyć, że ma on ściśle określoną datę ważności - Twoi klienci muszą zrozumieć zasady oferty.

Jeśli korzystasz z Versum, wystarczy, że ustawisz ważność karty podarunkowej do końca lutego i voila - nie musisz nawet skupiać się na śledzeniu ich daty ważności, system zrobi to za Ciebie.

  1. Zapewnij ponowne rezerwacje

Ilekroć pracujesz z klientem w czasie świątecznej bonanzy, wspomnij, że styczeń lub luty będzie idealnym czasem, aby przyjść na kolejną wizytę. Jeśli robisz kolor włosów, to będzie właśnie czas na retusz korzeni. Jeśli wykonujesz zabieg na twarz, będzie to również czas na kolejną rundę. Większość usług kosmetycznych wymaga regularności, aby osiągnąć i/lub utrzymać efekt, dlatego nie tylko opłaca się, ale jest to po prostu logiczne, aby zasugerować swoim grudniowym klientom zarezerwowanie kolejnej wizyty w okolicach stycznia lub lutego. Co więcej, będąc w świątecznym nastroju i mając zapewnioną doskonałą obsługę, Twoi klienci będą o wiele bardziej skłonni do umówienia się na wizytę na miejscu.

Korzystając z Versum, możesz pójść jeszcze dalej - dodatek Marketing Automation pozwala na prowadzenie kampanii "Powtarzające się spotkania". Jeśli skierujesz ją do swoich grudniowych klientów, otrzymają oni specjalne przypomnienie z zaproszeniem na kolejną wizytę w idealnym czasie. Więc nawet jeśli Twoi klienci nie dokonają zmiany rezerwacji od razu, otrzymają starannie sformułowaną wiadomość z zaproszeniem, które trudno będzie odrzucić!

Dotrzyj do swoich lojalnych klientów

  1. Sprytna kampania skierowana do stałych klientów

Po grudniowym pandemonium, niektórzy z Twoich lojalnych klientów mogą czuć się nieco pominięci, zwłaszcza jeśli nie zdążyli na czas umówić się na wizytę. Dobrym pomysłem jest skupienie się na nich, gdy sytuacja się uspokoi. Spraw, aby poczuli się wyjątkowo - wyślij im SMS-a z informacją, że aby uczcić kolejny wspaniały rok spędzony razem, chcesz zaprosić ich na wizytę ze specjalną ofertą. Zamiast dawać im zniżki, dodaj coś ekstra - np. torbę z upominkami lub dodatkową usługę.

Przeprowadzenie takiej kampanii będzie proste dzięki opcji masowego wysyłania wiadomości w Versum. Użyj zaawansowanych filtrów klienta, aby znaleźć swoich stałych klientów, przygotuj szablon wiadomości i wyślij do nich wszystkich za pomocą jednego kliknięcia przycisku.

  1. Promuj swój program lojalnościowy

Dobrze przemyślany program lojalnościowy to najlepszy sposób, aby zadbać o swoich stałych klientów i jednocześnie pozyskać nowych. Wystarczy skupić się na nagradzaniu osób poleconych przez przyjaciół.

Korzystając z dodatku Versum Program Lojalnościowy, wystarczy, że aktywujesz program, a następnie zajrzysz do ustawień przyznawania punktów - tam możesz zdecydować, ile punktów jest premiowanych za daną aktywność. Następnie określasz kuszące nagrody - i wszystko, co pozostaje do zrobienia, to zacząć reklamować swój program. Aby poinformować swoich lojalnych klientów o programie, po raz kolejny skieruj do nich masową wysyłkę wiadomości - i nie zapomnij umieścić o tym informacji na swoich fanpage'ach w mediach społecznościowych!

  1. Odzyskaj utraconych klientów

Nic nie boli tak bardzo, jak utrata stałego klienta. Czasami ludzie po prostu potrzebują zmiany - ale możesz odzyskać ich uwagę. Wolne miesiące to idealny czas, aby spróbować.

Pierwszą rzeczą do zrobienia jest znalezienie klientów, którzy nie dokonywali rezerwacji od dłuższego czasu - możesz znaleźć te informacje w dokumentacji klientów Versum. Następnie wystarczy, że aktywujesz kampanię "Stop utracie klientów" w dodatku Marketing Automation. Kampania pozwala na wysyłanie automatycznych wiadomości do klientów, którzy przestali Cię odwiedzać - pamiętaj, że utrzymanie klientów jest nawet sześciokrotnie tańsze niż pozyskanie nowych!

Celuj w odpowiedni marketing

  1. Przeprowadź kampanię "Nowy rok, nowy Ty".

Na początku każdego nowego roku wiele osób odczuwa potrzebę zmiany czegoś w swoim życiu. Wykorzystaj tę sytuację i przeprowadź kampanię, zapraszając ich na metamorfozę. W zależności od rodzaju świadczonych przez Ciebie usług, może chodzić o natychmiastową zmianę wyglądu (nowe włosy, paznokcie czy rzęsy) lub inwestycję w długotrwały proces (fizjoterapia, zabiegi na skórę i ciało).

W przypadku takiej kampanii, po raz kolejny - postaw na masową komunikację i posty w mediach społecznościowych. Udostępniaj zdjęcia swoich poprzednich klientów, pokazując, że potrafisz zdziałać cuda. Wspomnij, że zmiana wizerunku wspiera zmianę nawyków i pomaga rozpocząć nowy rozdział w życiu. Większość ludzi, którzy po raz pierwszy trafiają na siłownię w styczniu, szybko się zniechęca - ale Twoja firma ma duże szanse na zdobycie lojalnych klientów w zamian!

  1. Zorganizuj noworoczną imprezę

Rzadko masz czas, aby nawet rozważyć zorganizowanie imprezy w swoim salonie, więc teraz może to być idealny moment, aby w końcu to zrobić. Więcej o organizacji takiej imprezy możesz przeczytać tutaj. Głównym celem organizacji imprezy jest zwiększenie świadomości i ugruntowanie swojej pozycji na rynku. Często jednak goście stają się Twoimi stałymi bywalcami - po pozytywnych doświadczeniach z pierwszej wizyty w Twojej firmie, chętnie wracają. Pamiętaj, aby po zakończeniu imprezy zawsze wysłać wiadomość z podziękowaniem i zaproszeniem do ponownych odwiedzin! Niech pierwsze wrażenie będzie trwałe.

Wykorzystaj wolny czas

  1. Ożyw swój wygląd w mediach społecznościowych

Mniejsza liczba klientów przez krótki okres nie musi być czymś wyłącznie negatywnym. Pomyśl o tym w ten sposób - wreszcie masz czas, aby skupić się na niektórych sprawach organizacyjnych. Na przykład, możesz zadbać o swoje fanpage w mediach społecznościowych!

Przyjrzyj się swojej stronie na Facebooku i/lub Instagramie. Powiedz sobie szczerze - czy wygląda ona atrakcyjnie? Co widzi potencjalny klient, który odwiedza ją po raz pierwszy? Może jest coś do poprawy? Sprawdź, czy wszystkie informacje podane na stronie są aktualne. Wykorzystaj ten czas na poznanie algorytmów Facebooka, dzięki czemu będziesz w stanie zamieszczać treści, które zapewnią Ci sukces. To także dobry moment, aby zastanowić się nad strategią marketingu online - może w tym roku poprowadzisz swoje strony nieco inaczej?

  1. Odśwież wystrój wnętrza salonu

Nowy rok może być właśnie idealnym momentem na to, aby niecoodświeżyć wygląd salonu. Teraz masz czas, aby spojrzeć na wnętrze własnego biznesu świeżym okiem - może czas na zmianę układu mebli i sprzętów? Może czas pomalować ściany na inny kolor? A może potrzebujesz gruntownego remontu, bo obecny wystrój już Ci nie odpowiada? Nawet najmniejszy salon może zamienić się w arcydzieło dzięki odpowiednim wyborom wnętrz - początek nowego roku to idealny czas na kreatywność i odkrywanie!

  1. Zadbaj o swoich pracowników

Po bardzo intensywnym okresie świątecznym, Twoi pracownicy z pewnością potrzebują odrobiny uznania. To doskonały moment, aby zachęcić ich do świątecznego odpoczynku i zrelaksowania się po grudniowym szaleństwie.

Wolne okresy w salonach fryzjerskich i kosmetycznych to także idealny czas na popracowanie nad relacjami z pracownikami. Zapewnij im szkolenia i możliwości dalszego rozwoju umiejętności. Sprowadź ekspertów z branży i poproś ich o nauczenie nowych technik, pracuj nad pomysłami jak poprawić obsługę klienta i dostarczaj aktualizacje na temat brandingu i strategii salonu. Na koniec, spędź trochę czasu integracyjnego z pracownikami - jeden dzień wolny od pracy nie zaszkodzi, a znacznie wzmocni ducha zespołu!

Z odpowiednimi narzędziami i nastawieniem, możesz zmienić powolny sezon w bardzo owocny czas dla Twojego biznesu. Ważne jest, aby myśleć strategicznie, działać szybko i dobrze wykorzystywać cyfrowe udogodnienia, które pomogą Twojemu biznesowi rozkwitnąć. Wypróbuj Versum i przekonaj się, jak wielką różnicę zrobi to dla Twojego salonu!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 5 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Wykorzystaj pracowity czas wakacji
    • Sprzedawaj karty upominkowe (strategicznie)
    • Zadbaj o zmianę rezerwacji
  • Dotrzyj do swoich lojalnych klientów
    • Sprytna kampania skierowana do stałych bywalców
    • Promuj swój program lojalnościowy
    • Odzyskaj utraconych klientów
  • Postaw na odpowiedni marketing
    • Przeprowadź kampanię "Nowy rok, nowy ty".
    • Zorganizuj imprezę noworoczną
  • Wykorzystaj wolny czas
    • Ożyw swój wygląd w mediach społecznościowych
    • Odśwież wystrój wnętrza salonu
    • Zadbaj o swoich pracowników
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.

Zobacz

Oznaki nadchodzącej katastrofy w Twoim salonie...

Kiedy zbliża się burza, możesz poczuć, że zbliża się na długo przed pierwszym grzmotem...

10 wskazówek marketingowych dla studiów...

Postawmy sprawę jasno: większość tatuażystów nie spędza zbyt wiele czasu na tworzeniu reklam...

5 rzeczy, które właściciele salonów chcieliby...

Zdarzyło się to każdemu właścicielowi salonu, styliście, technikowi paznokci i makijażystce...