Polecamy

Jak wybrać fachowców do swojego salonu?

Myjnia fryzjerska z masażem – luksus na który możesz sobie...

Tipy

Oznaki nadchodzącej katastrofy w Twoim salonie kosmetycznym

Kiedy zbliża się burza, możesz poczuć, że zbliża się na długo przed pierwszym grzmotem. Robi się podejrzanie cicho, niebo staje się szare, a wiatr nagle się wzmaga. Jeśli Twój salon kosmetyczny ma przeżyć prawdziwy kryzys, doświadczasz podobnego okresu ciszy przed burzą, otoczona symptomami nadchodzącej katastrofy. To Twoja ostatnia szansa na dokonanie zmian, więc zmądrzej i naucz się rozpoznawać oznaki upadającego salonu i ustal, co zrobić, aby uchronić swój biznes przed nadchodzącą katastrofą.

Zanim zaczniemy mówić o konkretnych symptomach, ustalmy jeszcze jedną rzecz - dostęp do statystyk Twojego salonu będzie tutaj absolutnie kluczowy, ponieważ niektóre syndromy są niezwykle trudne do zauważenia bez jasnego przeglądu danych biznesowych. Jeśli korzystasz z Versum, nie masz się o co martwić, bo masz dostęp do szczegółowych raportów w czasie rzeczywistym, dotyczących finansów, umawiania wizyt, popularności usług, przebukowań i efektywności pracowników. Jeśli nie, to przynajmniej zbieraj swoje statystyki w arkuszu Excel... albo lepiej zacznij darmowy trial z Versum.

Bardzo niski wskaźnik utrzymania klienta

Lojalni klienci są na wagę złota, ponieważ są Twoim najbardziej stabilnym źródłem dochodu, są bardziej skłonni do zakupu droższych zabiegów i polecają Twoje usługi swoim znajomym. Nie każdy klient stanie się Twoim stałym klientem - i w większości przypadków nie jest to Twoja wina, ludzie szukają różnych rzeczy i niektórzy wolą zmienić stylistę/technika/kosmetyczkę co jakiś czas - jednak jeśli wygląda na to, że tracisz stałych klientów i nie zyskujesz nowych lojalnych, coś może być poważnie nie tak.

Co się dzieje? Jeśli masz problem z pozyskaniem nowych stałych klientów, zacznij od przeglądu jakości zabiegów, jakie wykonują Twoi pracownicy. Być może niektórzy z nich potrzebują dodatkowego szkolenia. Następnie upewnij się, że Twoja obsługa klienta spełnia standardy nowoczesnych salonów - ludzie mają tendencję do powracania do miejsc, które zapewniają nie tylko wspaniały efekt końcowy, ale również jedyne w swoim rodzaju doświadczenie. Pomóc może również mądry program lojalnościowy.

Jeśli jednak masz problemy z pozyskiwaniem zarówno nowych stałych, jak i jednorazowych klientów, to jest to poważna czerwona flaga. W takiej sytuacji należy dokładnie przyjrzeć się każdemu aspektowi prowadzenia biznesu. Być może za kulisami dzieje się coś podejrzanego. Śledź opinie - uwagi klientów mogą dać Ci pojęcie o tym, który obszar Twojej działalności powoduje ten nagły spadek popularności Twojego salonu.

Spadek liczby klientów w ogóle

Wszyscy wiemy, że w branży kosmetycznej istnieją okresy szczytowe i słabe. Na przykład, pod koniec roku zyskujesz więcej klientów, ale na początku nowego roku masz dużo wolnych slotów. Jeśli jednak regularnie monitorujesz swoje liczby, jesteś w stanie bardzo dokładnie określić przepływ klientów. Stopniowy (ale wyraźny) spadek liczby klientów może być spowodowany - po raz kolejny - ogólnymi problemami z jakością oferowaną przez salon. Nagły spadek może być oznaką czegoś jeszcze gorszego. Warto zbadać, czy Twój salon nie jest celem fali fałszywych negatywnych recenzji w sieci, czy konkurencja nie gra nieczysto za Twoimi plecami lub czy nie dochodzi do dramatu między jednym z pracowników a klientem.

Rosnąca liczba nieobecności

Zdarza się to nawet najlepszym stylistom i technikom. Podejrzanie duża ilość nieudanych wizyt zarezerwowanych online może być oznaką internetowego trolla lub dziecinnego ataku konkurencji. Jeśli jednak to Twoi prawdziwi klienci nagle zmieniają zdanie i nie czują potrzeby informowania Cię o tym - po raz kolejny sprawdź, czy o Twojej firmie nie mówi się źle. Jeśli ktoś pracuje nad nadaniem Ci złej reputacji, klienci, którzy wierzą w plotki, mogą chcieć odwołać swoje spotkania, unikając jednocześnie konieczności bezpośredniego kontaktu z Tobą. Z obawy przed niezręczną rozmową, po prostu nic nie robią - i czują się usprawiedliwieni, ponieważ słyszeli tak okropne rzeczy o Twoim salonie lub nawet o Tobie jako osobie.

Niewielkie lub żadne rezerwy gotówkowe

Kiedy prowadzisz firmę, musisz wiedzieć dwie rzeczy: po pierwsze - nieprzewidywalne się zdarza, a po drugie - powinieneś nauczyć się przewidywać nieprzewidywalne. Szaleństwo, wiem. Dlatego większość firm działa w sposób, który gwarantuje im rezerwy gotówkowe, nawet jeśli ostatni okres nie był dla nich zbyt dobry. Jeśli zauważysz, że w ciągu kilku miesięcy, po opłaceniu standardowych rachunków i bez dodatkowych wydatków, zostaje Ci niewielka lub żadna rezerwa gotówki, to znaczy, że coś jest nie tak. Wina leży prawdopodobnie w braku planowania biznesu, zbyt niskich cenach lub nadmiernych wydatkach. Sprawdź raporty finansowe Versum i przeanalizuj swoje ostatnie wydatki - być może zbyt beztrosko podchodzisz do finansów lub zbytnio zadowalasz ludzi swoim menu cenowym.

Nadmierne zapasy

Nie musisz nawet sprawdzać stanu zapasów, aby zauważyć, że wiele z Twoich produktów detalicznych stało się łapaczami kurzu, a większość z nich jest już przeterminowana. Nie przyniosły Ci one nic poza stratami finansowymi i bólem głowy. Jeśli masz o wiele za dużo produktów, niż można wykorzystać, może to być objawem kilku różnych rzeczy. Po pierwsze, możesz mieć trudności z podejmowaniem przemyślanych decyzji zakupowych - zbytnio podekscytowałeś się nową linią ulubionej marki detalicznej lub uczestniczyłeś w targach, gdzie wszystko wydawało się zbyt kuszące, by odmówić. Po drugie, jeśli to nie zbyt duże zakupy doprowadziły Cię do takiej sytuacji, to może to być Twoja niezdolność do sprzedaży detalicznej - a szkoda, bo sprzedaż detaliczna jest ważną częścią budżetu Twojego salonu. Zacznij od nadania półkom atrakcyjnego wyglądu, a następnie opanuj sztukę sprzedaży, jeśli chcesz, aby Twój salon dobrze prosperował.

Problemy z rekrutacją pracowników

Rekrutacja pracowników rzadko jest łatwa. Znalezienie wspólnej płaszczyzny pomiędzy Twoimi oczekiwaniami a oczekiwaniami potencjalnych pracowników może być nie lada wyzwaniem. Jeśli jednak już od dłuższego czasu poszukujesz nowego członka zespołu, a zainteresowanie Twoją ofertą wydaje się być bliskie zeru, warto po raz kolejny sprawdzić, czy nie padłeś ofiarą złej opinii (w sieci lub nie). Co więcej, upewnij się, że jesteś wystarczająco aktywny podczas rekrutacji - przyklejenie kartki z napisem "now hiring" na drzwiach salonu na pewno tego nie zrobi.

Jako właściciel salonu, Twoim obowiązkiem jest uważne śledzenie wydatków, wpływów i wypływów Twojej firmy. Zazwyczaj to właśnie gwałtowne zmiany lub utrzymujące się tendencje w statystykach są najbardziej istotnymi symptomami tego, że dzieje się coś złego. Jeśli chcesz być w stanie zareagować i uratować sytuację, będziesz potrzebował wiarygodnego źródła danych o swoim biznesie. Wypróbuj Versum, oprogramowanie do zarządzania salonem, które daje Ci nie tylko raporty kasowe w czasie rzeczywistym, ale także wgląd w popularność usług, raporty dotyczące wskaźnika przerejestrowywania klientów oraz analizę czasu pracy. Wiedza to potęga - nie czekaj, aż nadejdzie burza. Zwalczaj problemy w zarodku dzięki swojemu cyfrowemu asystentowi.

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 0 Average: 0/5]

Table of Contents

  • Bardzo niski wskaźnik utrzymania klientów
  • Spadek liczby klientów w ogóle
  • Rosnąca liczba niestawiennictw
  • Niewielkie lub żadne rezerwy gotówkowe
  • Nadmierne zapasy
  • Problemy z rekrutacją pracowników
Zapisz się do newslettera Możesz przeczytać politykę prywatności tutaj.

Zobacz

Przykładowy biznes plan salonu fryzjerskiego

Otwarcie i prowadzenie salonu fryzjerskiego to pasjonująca inicjatywa biznesowa, która wymaga nie...

10 wskazówek marketingowych dla studiów...

Postawmy sprawę jasno: większość tatuażystów nie spędza zbyt wiele czasu na tworzeniu reklam...

5 rzeczy, które właściciele salonów chcieliby...

Zdarzyło się to każdemu właścicielowi salonu, styliście, technikowi paznokci i makijażystce...