Polecamy

21 najlepszych wskazówek dotyczących pielęgnacji i stylizacji...

Zimowe modne fryzjerskie i kolorystyczne

Tipy

10 wskazówek marketingowych dla studiów tatuażu, aby zdobyć więcej klientów

Postawmy sprawę jasno: większość tatuażystów nie spędza zbyt wiele czasu na tworzeniu reklam - niemniej jednak coraz więcej z nich wie, jak się zaprezentować, aby zyskać szerokie uznanie.

W branży panuje zgoda co do tego, że dobra praca mówi sama za siebie. Cóż, to prawda, że gdy ludzie dowiedzą się, jak świetna jest Twoja praca, zaczną przychodzić tłumnie. Ale w tym tkwi szkopuł - ludzie muszą się najpierw dowiedzieć, jak świetna jest Twoja praca. I nie oczekuj biblijnego zwiastowania, które przytrafi się Twoim potencjalnym klientom - musisz wziąć sprawy w swoje ręce. Jeśli jesteś początkującym właścicielem studia lub chcesz zwiększyć swoje umiejętności marketingowe, zapoznaj się z poniższymi 10 wskazówkami, jak wygodnie, a jednocześnie skutecznie prowadzić działania marketingowe.

Kreowanie wizerunku

  1. Nadaj ton swojemu brandingowi

Sposób, w jaki prezentujesz swoje studio jest bardzo ważny, ponieważ decyduje o rodzaju klientów, których przyciągniesz. Logo składające się z ozdobnych ptaków i róż będzie sygnałem dla wszystkich bystrych Instagramowiczów, aby odwiedzili Twoje studio po swoje symbole nieskończoności i łapacze snów, podczas gdy Twoi potencjalni klienci-twardziele pójdą gdzie indziej po swoje płonące czaszki i tatuaże Metalliki. Wszystko sprowadza się do określenia grupy docelowej i dopasowania brandingu do ich upodobań i zainteresowań. Pamiętaj również, że Twoja identyfikacja wizualna może wspaniale reprezentować style i tematy tatuażu, w których się specjalizujesz. A jeśli prowadzisz studio, w którym pracuje razem kilku artystów o różnych stylach, dobrze jest mieć łatwą do zapamiętania nazwę i logo, które jest raczej neutralne.

  1. Portfolio, portfolio i jeszcze raz portfolio

Najważniejszą rzeczą jest oczywiście Twoje portfolio. Większość studiów posiada galerię zdjęć na swojej stronie internetowej, a także udostępnia swoje prace na Facebooku i Instagramie, ale niektórzy decydują się skupić tylko na Instagramie, ponieważ jest on najbardziej wizualnie zorientowany spośród wszystkich istotnych kanałów social media. Takie rozwiązanie ma swoje plusy i minusy - jest bardzo wygodne i pozwala na łatwe zarządzanie portfolio, ale musisz mieć pewność, że zdecydowana większość Twojej grupy docelowej korzysta z Instagrama.

Jest jeszcze jedna rzecz, o której warto pamiętać przy udostępnianiu swoich prac w sieci - zawsze stosuj znaki wodne (półprzezroczysty podpis dodawany do zdjęć) z nazwą swojej firmy i/lub logo, aby za każdym razem, gdy ktoś udostępni Twoją pracę (np. na Pintereście), inne osoby były w stanie odnaleźć autora projektu. Pomaga to promować Twoją pracownię i Ciebie jako artystę. Nie zapomnij również dodać przycisku "Zapisz na Pintereście " do każdego zdjęcia tatuażu na swojej stronie - odwiedzający będą mogli przypiąć swoje ulubione zdjęcia do swoich tablic na Pintereście.

Rozpowszechnianie informacji

  1. Bierz udział w targach i konwencjach tatuażu

Możesz zapytać, dlaczego chcesz angażować się w wydarzenia branżowe, skoro zależy Ci na prawdziwych klientach. Cóż, po pierwsze - dobre relacje z innymi tatuażystami są zawsze pomocne (na przykład możecie polecać się nawzajem klientom poszukującym konkretnego stylu). Niektóre relacje mogą prowadzić do bardzo lukratywnych rezultatów - trzeba pamiętać, że branża tatuażu w dużej mierze opiera się na rekomendacjach. Po drugie - możesz poznać nowych klientów i od razu zapełnić swój terminarz. Istnieje bardzo specyficzny typ klientów, którzy uczęszczają na takie konwencje, aby szukać tatuażysty, którego styl naprawdę ich oczaruje. Po trzecie - zazwyczaj szukasz klientów, którzy chcą zrobić sobie tatuaż podczas wydarzenia, zanim się ono rozpocznie, poprzez swoją stronę na Facebooku lub Instagramie. Twój projekt może wtedy zostać nagrodzony, zyskując szacunek i rozgłos. Wreszcie - możesz spotkać wydawców mediów tatuażowych, którzy mogą chcieć zamieścić Twoje prace w swoich artykułach.

  1. Weź udział w inicjatywach charytatywnych

Często studia tatuażu angażują się w projekty, które pomagają zebrać pieniądze na jakieś szczytne cele - na przykład oferujesz darmowe tatuaże osobom, które wpłacą określoną kwotę na konkretną organizację charytatywną. Co zyskujesz? Dobrą reklamę, większą rozpoznawalność, potencjalnych klientów (osoby, które wytatuowałeś dla organizacji charytatywnej mogą wrócić po więcej, jeśli będą zadowolone ze wzoru, który dostały za darowiznę). Jeśli jednak nie wierzysz w sprawę, odpuść sobie - działalność charytatywna tylko po to, by czerpać z niej zyski, to okropna rzecz. Nie bądź takim człowiekiem.

  1. Pytaj o referencje

Rekomendacje z ust to wciąż najskuteczniejszy sposób pozyskiwania nowych klientów. Nie bój się prosić swoich klientów o recenzje i przypominaj im, aby oznaczali Twoje studio, jeśli publikują zdjęcia swojego nowego tatuażu w sieci. Jeśli prowadzisz program lojalnościowy z wykorzystaniem Versum, możesz nagradzać klientów, którzy przyprowadzili swoich znajomych, pokaźną ilością punktów (które później mogą wymienić na kuszącą nagrodę).

  1. Barter (mądrze)

Barter to wymiana towarów lub usług bez użycia pieniędzy. Częstą praktyką jest wymiana barterowa z innymi tatuażystami i influencerami - oferowanie im projektów w zamian za reklamę (zamieszczenie zdjęcia, napisanie pozytywnej publikacji). Może to być niezwykle lukratywne, jednak trzeba być ostrożnym. Jeśli masz już ofertę barterową (lub planujesz ją złożyć), poświęć chwilę na analizę osoby, z którą chcesz współpracować. Ilu ma aktywnych followersów? Czy ich odbiorcy to Twoja grupa docelowa? Czy jest to osoba, z którą chcesz być kojarzony? Jeśli zdecydujesz się na zawarcie umowy, bardzo precyzyjnie określ jej warunki, tak aby obie strony były pewne, co mają robić i czego oczekiwać w zamian.

Prowadzenie fan page'y w mediach społecznościowych

  1. Skup się na właściwych kanałach

Czy stworzyłeś już swój fan page na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Pinterest, YouTube, LinkedIn, Reddit, Snapchat, TikTok, Quora i Medium? Jeśli nie, to nie ruszaj się z miejsca. Wbrew powszechnej opinii, nie musisz być dostępny na każdej platformie social media. Lepiej skupić się na byciu aktywnym na jednej lub dwóch - najlepiej na Instagramie i Facebooku. Po raz kolejny, bądź tam, gdzie jest Twoja grupa docelowa i nie trać czasu i energii na nic innego.

  1. Wybierz właściwą osobę do jego obsługi

Częstym błędem popełnianym przez właścicieli studiów jest przydzielenie menadżera do opieki nad stronami w mediach społecznościowych. Po pierwsze - menadżerowie są zazwyczaj bardzo zajętymi ludźmi i często nie traktują tego zadania priorytetowo (co jest zrozumiałe). Po drugie, mogą nie być naprawdę zainteresowani i na bieżąco ze wszystkimi niuansami mediów społecznościowych. Poszukaj kogoś odpowiedniego wśród swoich młodszych pracowników - są oni zazwyczaj bardzo aktywni w mediach społecznościowych, a jeden z nich może być nawet internetową mikrocelebrytą. Pamiętaj, aby ustalić pewne wytyczne dla pracownika, tak aby cała tożsamość online Twojego studia była spójna!

  1. Spraw, aby posty były istotne i używaj hashtagów

Jako artysta tatuażu, najprawdopodobniej nie czujesz się skłonny do dzielenia się zdjęciami swojego noworodka biorącego kąpiel na swojej profesjonalnej stronie - jeśli tak jest, to jesteś na dobrej drodze! Utrzymanie profesjonalnego i odpowiedniego profilu jest bardzo ważne, więc upewnij się, że opisy Twoich zdjęć są w punkt. Opanuj również sztukę dodawania odpowiednich hashtagów - kiedy ludzie szukają pomysłu na projekt, zazwyczaj przeglądają zdjęcia dodane pod danym hashtagiem. Robią to również dla konkretnego stylu lub lokalizacji. Odpowiednio dobrany zestaw hashtagów pomoże Ci dotrzeć do osób, które faktycznie są zainteresowane Twoimi usługami.

Mierzenie efektów

  1. Zaprzyjaźnij się z danymi statystycznymi

Nie możesz być pewien, które działania marketingowe przynoszą Ci realne zyski, jeśli nie będziesz ich odpowiednio mierzył. Versum posiada całą sekcję poświęconą generowaniu szczegółowych raportów na temat wydatków Twojego studia. Jasne, przejrzyste statystyki dotyczące liczby nowych i powracających klientów pozwolą Ci lepiej zrozumieć potrzeby Twoich odbiorców i odpowiednio dostosować działania marketingowe. Dodatkowo, możesz śledzić, które źródło pozyskiwania przynosi Ci najwięcej klientów.

Twoja praca jest świetna i Ty o tym wiesz. Niech inni też to wiedzą - bez konsekwentnych działań marketingowych nigdy nie osiągniesz klientów, na których zasługujesz. Nie musisz być specjalistą - nie musisz też być entuzjastą mediów społecznościowych. Dzięki kilku sztuczkom i sprytnemu cyfrowemu pomocnikowi, możesz skupić się na swojej pracy, podczas gdy marketing zajmie się sam.

Wypróbuj Versum za darmo

[Ogółem: 3 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Kreowanie wizerunku
    • Nadaj ton swojemu brandingowi
    • Portfolio, portfolio i jeszcze raz portfolio
  • Rozpowszechnianie informacji
    • Bierz udział w targach i konwencjach tatuażu
    • Bierz udział w inicjatywach charytatywnych
    • Proś o referencje
    • Wymieniaj się (mądrze)
  • Prowadzenie fan page'y w mediach społecznościowych
    • Skup się na właściwych kanałach
    • Wybierz właściwą osobę do ich obsługi
    • Spraw, aby posty były istotne i używaj hashtagów
  • Mierzenie efektów
    • Zaprzyjaźnij się ze swoimi statystykami
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.

Zobacz

Oznaki nadchodzącej katastrofy w Twoim salonie...

Kiedy zbliża się burza, możesz poczuć, że zbliża się na długo przed pierwszym grzmotem...

5 rzeczy, które właściciele salonów chcieliby...

Zdarzyło się to każdemu właścicielowi salonu, styliście, technikowi paznokci i makijażystce...

Sprzedawaj emocje zamiast usług

Skuteczna promocja produktów i usług wykracza poza sztywne opisy procedur zabiegowych czy...