Polecamy

Sprzedawaj emocje zamiast usług

Najlepsze kuracje wygładzające z keratyną

Tipy

5 kroków do zwiększenia sprzedaży dla Twojej recepcjonistki

Kiedy bierzemy pod uwagę obowiązki recepcjonisty w salonie fryzjerskim, pierwszą rzeczą, która może przyjść na myśl jest ktoś, kto spędza większość dnia witając klientów, zarządzając książką wizyt i utrzymując porządek w miejscu pracy. A kiedy klient przychodzi, zaparza świeży dzbanek kawy i wita go z uśmiechem. Choć to tylko niektóre z ich zadań, możesz zwiększyć ich sprzedaż, wdrażając te 5 kroków!

KROK 1: Lepsze zachęcanie klientów

Oprócz utrzymywania porządku i ogólnego estetycznego wyglądu salonu, recepcja odgrywa ważną rolę dla klientów, począwszy od promowania produktów i usług, aż po przejście do umówionej wizyty i kasy.

Kiedy inwestujesz w reklamę online, masz nadzieję, że klient zwróci na nią uwagę i zadzwoni, aby zarezerwować usługę. Jednak większość pracowników nie bierze pod uwagę, że potencjalni klienci, którzy dzwonią do salonu fryzjerskiego potrzebują dodatkowego zapewnienia, że ten biznes jest właśnie dla nich. Klient dzwoni nie tylko po to, aby zarezerwować wizytę, ale również po to, aby uzyskać więcej informacji na temat salonu lub usługi - jednak recepcjoniści salonu fryzjerskiego zazwyczaj skupiają się na wypełnianiu pustych miejsc w kalendarzu wizyt. Jeśli nie czują się pewnie, potencjalny klient może odpowiedzieć: "Potrzebuję trochę czasu, aby zdecydować, co chciałbym zrobić" lub co gorsza - zarezerwować wizytę i nie pojawić się na niej.

Dlatego tak ważne jest, aby recepcjonistka znała właściwe podejście do zapewniania potencjalnych klientów, że Twój salon jest idealnym miejscem do umówienia się na wizytę! Naucz pracowników, jak robić to skutecznie, polecając konkretne usługi lub specjalistów, aby klient czuł się w Twoim salonie jak w domu. Nie zapomnij też zapytać, czy mają jakieś pytania związane z wyżej wymienionymi!

KROK 2: Przedstaw korzyści płynące z zabiegów i produktów

"Zabieg ożywia włosy, naprawia uszkodzone mieszki włosowe, redukuje zmarszczki, itd..." - gdy recepcjonista promuje produkt lub usługę w ten sposób, jest jak muzyka dla uszu właścicieli salonów fryzjerskich. Ale czy to wystarczy, aby potencjalny klient skorzystał z Twoich usług i produktów? Jeśli inne firmy promują swoje usługi i produkty za pomocą tej samej linii, decyzja klienta będzie oparta na cenie. Dlatego stworzenie idealnej listy korzyści jest kluczowe!

Wraz ze swoimi specjalistami, opracuj listę korzyści dla recepcjonisty i upewnij się, że zawierają one przekonujące argumenty, dlaczego potencjalni klienci powinni wybrać Twoją usługę lub produkt zamiast konkurencji.

Oto niektóre z rzeczy, które powinieneś zawrzeć na swojej liście:

  • Co sprawia, że produkt lub usługa naprawdę się wyróżniają? Wspomnij o składnikach produktu, narzędziach używanych do konkretnej usługi i wszystkich innych czynnikach, które czynią zabieg lub produkt wyjątkowym. Niektórzy klienci mogą rozpoznać, że składnik jednego z Twoich produktów jest inny niż ten, którego używali w domu - bądź przygotowany, aby wyjaśnić dlaczego tak jest i dlaczego Twój produkt jest lepszym wyborem.
  • Co on robi? Jak działa? Jakie są efekty po zabiegu? Wyjaśnij potencjalnym klientom, jakich efektów mogą się spodziewać po pierwszym zabiegu i jak poprawki pomogą uzyskać doskonały efekt końcowy.
  • Jak przemiana wpłynie na ich codzienne życie? Wspomnij o wspaniałych korzyściach, jakie zapewniają Twoje zabiegi! Jeśli usługa zmniejsza cienie pod oczami, należy dodać, że klient nie musi wydawać pieniędzy na korektory. Jest to bardziej przekonujące niż zwykłe "odświeża i odmładza wygląd". Im więcej szczegółów podasz na temat korzyści płynących z zabiegów, tym bardziej przekonany stanie się klient.

KROK 3: Skutecznie doradzaj niezdecydowanym klientom

Recepcjonistka w salonie fryzjerskim często w ciągu zwykłego dnia musi działać wielozadaniowo: przyjmować płatności od klientów, pokazywać nowym klientom kosmetyki na wystawie, witać potencjalnych klientów, a w tym samym czasie klient pyta: "Chciałabym zapytać o objętość włosów. Jakie usługi poleca Pani w tym zakresie? "W tej sytuacji nic dziwnego, że recepcjonista nie jest w nastroju do polecania czegokolwiek. To z kolei prowadzi do problemów. Klient może irytować się, że recepcjonistka nie potrafi doradzić przez telefon, ani nie ma kompetencji, aby wypowiadać się w imieniu fryzjera. Odsyłanie klienta na Twoją stronę internetową może zirytować klienta, który dzwoni po to, aby nie musieć grzebać na Twojej stronie.

Aby pomóc zdjąć część ciężaru z pleców recepcjonistki, zainwestowanie w oprogramowanie dla salonów fryzjerskich będzie działać idealnie, pomagając w zarządzaniu rezerwacjami, płatnościami i codziennymi zadaniami. Jednakże, jeśli chodzi o obsługę klienta, nauczanie recepcjonistka jak rozmawiać z klientami przez telefon i adres ich pytania jest bardzo ważne. Kiedy klienci zadają ogólne pytania, dobrą odpowiedzią może być: "Czy ma Pan coś konkretnego na myśli, czy mogę Panu doradzić?". Przedstaw kilka korzyści, które mogą być ważne dla potencjalnego klienta - można powiedzieć na przykład: "Tak, mamy właśnie idealną usługę, która zrewitalizuje Pani włosy". Wiedza o tym, czego szuka klient, stwarza doskonałą okazję do promocji konkretnego produktu lub usługi. Recepcjonista może wyjaśnić na przykład: "Jeśli chodzi o rewitalizację włosów, nasi styliści najczęściej wykonują zabieg X, który jest bezpieczny i skuteczny - za jedyne 80 dolarów - ale myślę, że najlepiej byłoby, gdyby przyszła Pani na bezpłatną konsultację, chętnie udzielę Pani dokładniejszej rekomendacji?".

Takie rozmowy z klientami poprawiają obsługę klienta i pomagają promować droższe lub mniej znane zabiegi. Nie zaleca się jednak sztucznego wydłużania rozmowy, gdy klientka zadaje konkretne pytania lub chce umówić się na podstawową usługę, np. pasemka, gdyż może się to odbić na biznesie.

KROK 4: Przekonaj recepcjonistę do sprzedaży większej ilości produktów i zabiegów

Recepcjonistka w salonie fryzjerskim ma duży wpływ na liczbę zakupionych produktów lub zabiegów zarezerwowanych przez klienta. Jest jednak pewien haczyk, gdy spontanicznie zachęca klienta do dokonania dodatkowego zakupu. Jeśli nie uargumentujesz, dlaczego warto dokonać dodatkowego zakupu, klient może odebrać Twój chwyt sprzedażowy jako automatyczną zachętę, np: "Może miałby Pan ochotę na kawę?", często stosowane w okolicach większości stacji benzynowych. Najczęściej spotyka się to ze zwykłym "Nie, dziękuję". Dlatego ważne jest, aby recepcjonista salonu fryzjerskiego wyjaśnił, dlaczego klient powinien być zainteresowany innymi zabiegami. Przykłady:

  • aby zapewnić trwałość efektów zabiegu (np. dłuższe utrzymywanie się koloru)
  • aby zaoszczędzić pieniądze (przy zakupie pakietu usług/produktów)
  • uzyskanie "pełnego pakietu" zabiegów gwarantuje, że nie będziesz musiała się martwić o jakiekolwiek niedoskonałości w swoim wyglądzie.

KROK 5: Zaplanuj swój następny ruch

Jedną z głównych przyczyn niskiej efektywności pracowników jest brak precyzyjnie określonych zadań. Jeśli chcesz, aby recepcjonistka polecała zabiegi i kosmetyki, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie zrobi tego bez zachęty. Dlatego warto przygotować konkretny plan, jak sprzedawać więcej, np:

  • lista zabiegów, które Twój recepcjonista powinien promować i ich korzyści.
  • zdecydować, jakie produkty i zabiegi byłyby odpowiednie dla konkretnej grupy klientów (np. klienci z łamliwymi, suchymi włosami byliby zainteresowani usługami i produktami odżywczymi).
  • zaplanować, co powinno być eksponowane w recepcji i poczekalni (informacje, ulotki, produkty).
  • co klient powinien wiedzieć, kiedy recepcjonista go wita i zanim wyjdzie.

Pierwszy kontakt klienta z salonem jest często momentem decydującym o tym, czy klient zdecyduje się pozostać w firmie, czy pójść gdzie indziej. Dlatego oprócz istotnej roli organizacyjnej recepcjonisty, warto poświęcić czas na poznanie i sprawdzenie skuteczności jego działań. Należy podkreślać wagę ich pracy, a jednocześnie nauczyć ich, jak i co mówić o korzyściach płynących z konkretnych zabiegów i kosmetyków, ułożyć harmonogram zachęt, jakie należy wykonać podczas pierwszej wizyty oraz jak zachęcać klientów do zakupu dodatkowych produktów. Dzięki temu Twoja recepcjonistka będzie świadoma swoich obowiązków.

Pierwsze wrażenie potencjalnego klienta o Twoim salonie kształtowane jest przez recepcjonistę, dlatego tym ważniejsze jest posiadanie za biurkiem osoby kompetentnej i pomocnej. Pracuj z recepcjonistką ramię w ramię, aby zwiększyć sprzedaż i zachęcić potencjalnych klientów do wybrania Twojego salonu zamiast konkurencji.

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 2 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • KROK 1: Lepsze zachęcanie klientów
  • KROK 2: Przedstaw korzyści płynące z zabiegów i produktów
  • KROK 3: Skutecznie doradzaj niezdecydowanym klientom
  • KROK 4: Przekonaj recepcjonistkę, aby sprzedawała więcej produktów i zabiegów
  • KROK 5: Zaplanuj swój następny ruch
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.

Zobacz

Oznaki nadchodzącej katastrofy w Twoim salonie...

Kiedy zbliża się burza, możesz poczuć, że zbliża się na długo przed pierwszym grzmotem...

10 wskazówek marketingowych dla studiów...

Postawmy sprawę jasno: większość tatuażystów nie spędza zbyt wiele czasu na tworzeniu reklam...

5 rzeczy, które właściciele salonów chcieliby...

Zdarzyło się to każdemu właścicielowi salonu, styliście, technikowi paznokci i makijażystce...