Polecamy

Poczekalnia w salonie fryzjerskim – miejsce relaksu Twoich klientów

Klient ma zawsze rację. Prawda?

Tipy

50 najlepszych pomysłów na nazwę spa (i błędy, których powinieneś unikać przy nadawaniu nazwy swojej firmie)

Wybór nazwy dla Twojego spa jest integralną częścią tworzenia jego marki - i to bardzo ważną. Jest to jedna z pierwszych informacji o Twojej firmie, jaką otrzymuje potencjalny klient, gdy szuka miejsca do odwiedzenia, musi więc reprezentować jej walory. Nie można zaprzeczyć, że konkurencja na rynku jest ogromna - nazwa, którą wybierzecie dla swojego spa może zadecydować o tym, czy zginie ono w natłoku innych firm oferujących podobne usługi, czy też odniesie komercyjny sukces. Nie ma to nic wspólnego z rzeczywistą jakością świadczonych usług - to czysta kwestia dobrego brandingu. Możesz oferować najbardziej przełomowe zabiegi na planecie, ale jeśli Twoja nazwa nie brzmi kusząco, nikt nigdy się o tym nie dowie. Jasne, świetny marketing i tony błyszczących recenzji mogą to naprawić w przyszłości, ale po co zaczynać wyścig z ostatniego miejsca, skoro można ustawić się na pole position?

Czy zmieniasz markę lub otwierasz spa? Przyjrzyjmy się liście 50 fajnych nazw spa i określmy błędy, których powinieneś się wystrzegać, jeśli chcesz przyciągnąć uwagę swoich klientów!

Co decyduje o dobrej nazwie spa?

Jakie są cechy przynoszącej pieniądze nazwy spa? Powinna ona spełniać wszystkie cztery z poniższych kryteriów:

  • Być zapamiętywalna - tak aby utkwiła w pamięci klientów po jej przeczytaniu lub usłyszeniu.
  • Być oryginalna - aby nie pomyliła się z dziesiątkami innych biznesów o podobnej nazwie.
  • Pasuje do Twojej firmy - tak, aby był spójny z pozostałymi elementami brandingu i reprezentował Twoje wartości i cechy.
  • Być wybrana świadomie i z wyczuciem - tak, aby nie była obraźliwa i nie budziła negatywnych skojarzeń.

Musisz też pamiętać, że to, czy dana nazwa spełnia te kryteria, zależy od Twojej osobistej sytuacji. Przyjrzyjmy się bliżej tym cechom i przeanalizujmy, jak wpływają one na proces nadawania imienia.

Zapamiętywalność

Nazwa jest prawdziwie zapamiętywalna, gdy nie tylko zapada w pamięć potencjalnemu klientowi po pierwszym zetknięciu się z nią, ale także gdy jest łatwa do przypomnienia w pełnym brzmieniu. Na przykład, nazwa taka jak "spa4u" może wydawać się zapadająca w pamięć, ale po początkowej ciekawości, jaką wzbudza, trudno jest przypomnieć sobie jej poprawną pisownię. Klient będzie prawdopodobnie próbował wpisywać kombinacje takie jak "spaforyou", "spa4you", "spa four you" i będzie coraz bardziej sfrustrowany. Dodatkowo, gdy pozbawiona jest nietypowej pisowni, sama nazwa nie jest nawet do końca oryginalna - więc klient, o którym mowa, prawdopodobnie znajdzie mnóstwo firm o tej samej nazwie, tylko inaczej pisanej. To tylko zwiększy ogólne zamieszanie. Prawdziwie zapadająca w pamięć nazwa to taka, która nie tylko przemawia do potencjalnego klienta w danej chwili, ale zostaje z nim na stałe - w pełnej krasie.

Oryginalność

"Zapamiętywalność" i "oryginalność" mogą wydawać się wymienne, ale tak naprawdę nie są to te same cechy. Owszem, często idą w parze, ale zdarza się, że nazwa zapadająca w pamięć nie jest oryginalna, a nazwa oryginalna nie do końca zapada w pamięć. Istnieje mnóstwo wspaniałych źródeł inspiracji, jeśli chodzi o nazwy uzdrowisk. Pomysły można czerpać z Internetu, także z kalamburów, jak na przykład "Sparadise". Jest to nazwa, która zapada w pamięć i wydaje się bardzo oryginalna... dopóki nie sprawdzisz jej w google. Nagle okazuje się, że na całym świecie są dziesiątki Sparadise.

Czy to problem? Teraz, to zależy - wspomnieliśmy wcześniej, że każda z cech dobrej nazwy spa jest względna. Zależy od wielu zmiennych - a w tym przypadku od Twojej lokalnej konkurencji. Musisz zrobić kilka badań - jeśli twoje spa będzie jedynym "Sparadise" w twoim okręgu, to nazwa naprawdę jest oryginalna. Ale jeśli inny biznes z tą nazwą wyskakuje w Twojej okolicy, wtedy najlepiej jest pozwolić mu odejść.

Konsekwencja

Nazwa, którą wybierzesz, musi pasować do Twojego biznesu - to fakt, który brzmi tak oczywiste, że możesz nie zwracać na to uwagi. Ale w tej regule jest więcej, niż może się wydawać! Niektóre słowa wywołują określone uczucia, emocje, skojarzenia i - jak to określa młodsze pokolenie - wibracje. Nazwa Twojego spa musi współgrać z Twoim biznesem na wielu poziomach.

Teraz, najlepiej omówić to na przykładach. Spójrzmy na "Ogród spa". Jest to bardzo ładna nazwa - słysząc ją lub czytając po raz pierwszy, potencjalny klient myśli o wspaniałych ogrodach i siłach natury. Następnie przybywa do twojego spa i widzi, że jesteś bardzo przywiązany do wzornictwa przemysłowego, a jedynym kwiatem jest ta biedna, umierająca petunia na biurku recepcjonistki. Albo - wybierzesz "Spokojną ucieczkę", a następnie Twoje spa będzie bardziej aktywne i energiczne, z głośno grającą muzyką przez cały dzień. A może wybierzesz "Waterfalls spa" i nie będziesz miał ani jednego zabiegu z użyciem wody. Albo zdecydujesz się na "Spa z widokiem na jezioro", a najbliższy zbiornik wodny w Twojej okolicy znajduje się trzy przecznice dalej (i jest to oczyszczalnia ścieków). Albo wybierasz "Spa Plein de Vie", ponieważ brzmi to tak szykownie, ale żaden z Twoich pracowników (w tym Ty) nie mówi po francusku. To może trwać i trwać.

Nawet jeśli Twoje zabiegi są doskonałe, mogą nie być tym, czego oczekują Twoi potencjalni klienci, gdy widzą Twój baner lub reklamę w mediach społecznościowych. Jest to szczególnie ważne, jeśli chodzi o nazwy, które sugerują zakres cenowy Twoich usług. Z nazwą taką jak "Luksusowa chwila" możesz odstraszyć osoby z mniejszym budżetem, podczas gdy "Mean Steam spa" prawdopodobnie nie przyciągnie bardziej ekskluzywnej klienteli. Dopasuj nazwę do swojego celu!

Wrażliwość kulturowa

Na koniec porozmawiajmy o nazwach, które są niewrażliwe lub wprost obraźliwe. Ponownie, jest to temat pełen niuansów. Wiele zabiegów oferowanych przez uzdrowiska ma swoje korzenie w różnych kulturach - i jeśli nie jesteś częścią danej kultury, musisz być bardzo ostrożny, aby nie używać jej "egzotyczności" jako symbolu. Dla Ciebie może się to wydawać zabawne, ekscytujące i inne, ale dla osoby, która rzeczywiście pochodzi z tego kręgu kulturowego, może to mieć o wiele głębsze (często religijne) znaczenie i może się ona poczuć urażona, gdy potraktujesz to jako chwyt marketingowy. Jeśli oferujesz takie zabiegi, zawsze najlepiej jest albo zatrudnić specjalistów, którzy pochodzą z tej kultury, szanują ją lub mają z nią odpowiednie doświadczenie, albo przynajmniej mieć kogoś wywodzącego się z tej kultury do edukowania Ciebie i Twojego zespołu. A jeśli chodzi o nazwy - po prostu unikaj używania terminologii, której nie jesteś dogłębnie zaznajomiony (tak, "Nirvana", "Namaste" i "Karma" również się liczą) i zapomnij, że słowo "egzotyczny" w ogóle istnieje.

50 fajnych nazw spa, po które tu przyjechałeś

Teraz, kiedy już wiesz, czego szukać, wymieńmy kilka świetnych próbek.

  • Body and Soul spa
  • Queen of the day
  • One Massage Away
  • Free Mind spa
  • Inner Beauty spa
  • Purity
  • Kaskada
  • Dzień Twojego blasku
  • Spa pod dzikimi kwiatami
  • Mirage spa
  • Terapia termalna
  • Gniazdo dla odpoczynku
  • Gorący garnek spa
  • Szlafrok Day spa
  • Łaźnia Sweet Dreams
  • Horyzont
  • Gentle Waves spa
  • Tuzin świec spa
  • Serenity Spa
  • Elite Retreat
  • Ametyst Spa
  • Źródło Duszy
  • Spa Angel's Hands
  • Spa Drzewo Cedrowe
  • Prawdziwa natura
  • Harmonia
  • Różane łoże
  • Spokojna równowaga
  • Chwila dla Ciebie
  • Pocałunek natury
  • Spa z solą morską
  • Spokojny ogród
  • Wszystko o Tobie
  • Spa Księżyc i Gwiazdy
  • Spa Słoneczne Kamienie
  • Spa Kostka Lodu
  • Spa Fale Oceanu
  • Fontanna Młodości
  • Daydreams Day Spa
  • Dzieci Afrodyty
  • Freesia Breeze
  • Mistyczne Spa
  • Odpocznij
  • Spa Wschód Słońca
  • Spa Zachód Słońca
  • Spa Czarna Orchidea
  • Spa Spokojny Spokój
  • Masaż Raj
  • Błogie Spa
  • Jezioro Łabędzie spa

Teraz, gdy wiesz już wszystko o nadawaniu nazwy swojemu biznesowi, nie zapomnij zapoznać się z największą nazwą w świecie oprogramowania dla biznesu spa - Versum. Jest to najlepszy system na rynku, który spełnia wszystkie potrzeby właściciela spa - od planowania wizyt po zarządzanie salami i sprzętem. Wypróbuj go sam i przekonaj się jak łatwiejsze może być zarządzanie spa!

Wypróbuj Versum za darmo

[Ogółem: 12 Średnia: 2.4/5]

Spis treści

  • Co decyduje o dobrej nazwie spa?
    • Zapamiętywalność
    • Oryginalność
    • Konsekwencja
    • Wrażliwość kulturowa
  • 50 fajnych nazw spa, po które tu przyjdziesz
Zapisz się do newslettera Możesz przeczytać politykę prywatności tutaj.

Zobacz

Oznaki nadchodzącej katastrofy w Twoim salonie...

Kiedy zbliża się burza, możesz poczuć, że zbliża się na długo przed pierwszym grzmotem...

10 wskazówek marketingowych dla studiów...

Postawmy sprawę jasno: większość tatuażystów nie spędza zbyt wiele czasu na tworzeniu reklam...

5 rzeczy, które właściciele salonów chcieliby...

Zdarzyło się to każdemu właścicielowi salonu, styliście, technikowi paznokci i makijażystce...