50 najlepszych pomysłów na nazwę spa (i błędy, których powinieneś unikać przy nadawaniu nazwy swojej firmie)
Wybór nazwy dla Twojego spa jest integralną częścią tworzenia jego marki - i to bardzo ważną. Jest to jedna z pierwszych informacji o Twojej firmie, jaką otrzymuje potencjalny klient, gdy szuka miejsca do odwiedzenia, musi więc reprezentować jej walory. Nie można zaprzeczyć, że konkurencja na rynku jest ogromna - nazwa, którą wybierzecie dla swojego spa może zadecydować o tym, czy zginie ono w natłoku innych firm oferujących podobne usługi, czy też odniesie komercyjny sukces. Nie ma to nic wspólnego z rzeczywistą jakością świadczonych usług - to czysta kwestia dobrego brandingu. Możesz oferować najbardziej przełomowe zabiegi na planecie, ale jeśli Twoja nazwa nie brzmi kusząco, nikt nigdy się o tym nie dowie. Jasne, świetny marketing i tony błyszczących recenzji mogą to naprawić w przyszłości, ale po co zaczynać wyścig z ostatniego miejsca, skoro można ustawić się na pole position?
Czy zmieniasz markę lub otwierasz spa? Przyjrzyjmy się liście 50 fajnych nazw spa i określmy błędy, których powinieneś się wystrzegać, jeśli chcesz przyciągnąć uwagę swoich klientów!
Co decyduje o dobrej nazwie spa?
Jakie są cechy przynoszącej pieniądze nazwy spa? Powinna ona spełniać wszystkie cztery z poniższych kryteriów:
- Być zapamiętywalna - tak aby utkwiła w pamięci klientów po jej przeczytaniu lub usłyszeniu.
- Być oryginalna - aby nie pomyliła się z dziesiątkami innych biznesów o podobnej nazwie.
- Pasuje do Twojej firmy - tak, aby był spójny z pozostałymi elementami brandingu i reprezentował Twoje wartości i cechy.
- Być wybrana świadomie i z wyczuciem - tak, aby nie była obraźliwa i nie budziła negatywnych skojarzeń.
Musisz też pamiętać, że to, czy dana nazwa spełnia te kryteria, zależy od Twojej osobistej sytuacji. Przyjrzyjmy się bliżej tym cechom i przeanalizujmy, jak wpływają one na proces nadawania imienia.
Zapamiętywalność
Nazwa jest prawdziwie zapamiętywalna, gdy nie tylko zapada w pamięć potencjalnemu klientowi po pierwszym zetknięciu się z nią, ale także gdy jest łatwa do przypomnienia w pełnym brzmieniu. Na przykład, nazwa taka jak "spa4u" może wydawać się zapadająca w pamięć, ale po początkowej ciekawości, jaką wzbudza, trudno jest przypomnieć sobie jej poprawną pisownię. Klient będzie prawdopodobnie próbował wpisywać kombinacje takie jak "spaforyou", "spa4you", "spa four you" i będzie coraz bardziej sfrustrowany. Dodatkowo, gdy pozbawiona jest nietypowej pisowni, sama nazwa nie jest nawet do końca oryginalna - więc klient, o którym mowa, prawdopodobnie znajdzie mnóstwo firm o tej samej nazwie, tylko inaczej pisanej. To tylko zwiększy ogólne zamieszanie. Prawdziwie zapadająca w pamięć nazwa to taka, która nie tylko przemawia do potencjalnego klienta w danej chwili, ale zostaje z nim na stałe - w pełnej krasie.
Oryginalność
"Zapamiętywalność" i "oryginalność" mogą wydawać się wymienne, ale tak naprawdę nie są to te same cechy. Owszem, często idą w parze, ale zdarza się, że nazwa zapadająca w pamięć nie jest oryginalna, a nazwa oryginalna nie do końca zapada w pamięć. Istnieje mnóstwo wspaniałych źródeł inspiracji, jeśli chodzi o nazwy uzdrowisk. Pomysły można czerpać z Internetu, także z kalamburów, jak na przykład "Sparadise". Jest to nazwa, która zapada w pamięć i wydaje się bardzo oryginalna... dopóki nie sprawdzisz jej w google. Nagle okazuje się, że na całym świecie są dziesiątki Sparadise.
Czy to problem? Teraz, to zależy - wspomnieliśmy wcześniej, że każda z cech dobrej nazwy spa jest względna. Zależy od wielu zmiennych - a w tym przypadku od Twojej lokalnej konkurencji. Musisz zrobić kilka badań - jeśli twoje spa będzie jedynym "Sparadise" w twoim okręgu, to nazwa naprawdę jest oryginalna. Ale jeśli inny biznes z tą nazwą wyskakuje w Twojej okolicy, wtedy najlepiej jest pozwolić mu odejść.
Konsekwencja
Nazwa, którą wybierzesz, musi pasować do Twojego biznesu - to fakt, który brzmi tak oczywiste, że możesz nie zwracać na to uwagi. Ale w tej regule jest więcej, niż może się wydawać! Niektóre słowa wywołują określone uczucia, emocje, skojarzenia i - jak to określa młodsze pokolenie - wibracje. Nazwa Twojego spa musi współgrać z Twoim biznesem na wielu poziomach.
Teraz, najlepiej omówić to na przykładach. Spójrzmy na "Ogród spa". Jest to bardzo ładna nazwa - słysząc ją lub czytając po raz pierwszy, potencjalny klient myśli o wspaniałych ogrodach i siłach natury. Następnie przybywa do twojego spa i widzi, że jesteś bardzo przywiązany do wzornictwa przemysłowego, a jedynym kwiatem jest ta biedna, umierająca petunia na biurku recepcjonistki. Albo - wybierzesz "Spokojną ucieczkę", a następnie Twoje spa będzie bardziej aktywne i energiczne, z głośno grającą muzyką przez cały dzień. A może wybierzesz "Waterfalls spa" i nie będziesz miał ani jednego zabiegu z użyciem wody. Albo zdecydujesz się na "Spa z widokiem na jezioro", a najbliższy zbiornik wodny w Twojej okolicy znajduje się trzy przecznice dalej (i jest to oczyszczalnia ścieków). Albo wybierasz "Spa Plein de Vie", ponieważ brzmi to tak szykownie, ale żaden z Twoich pracowników (w tym Ty) nie mówi po francusku. To może trwać i trwać.
Nawet jeśli Twoje zabiegi są doskonałe, mogą nie być tym, czego oczekują Twoi potencjalni klienci, gdy widzą Twój baner lub reklamę w mediach społecznościowych. Jest to szczególnie ważne, jeśli chodzi o nazwy, które sugerują zakres cenowy Twoich usług. Z nazwą taką jak "Luksusowa chwila" możesz odstraszyć osoby z mniejszym budżetem, podczas gdy "Mean Steam spa" prawdopodobnie nie przyciągnie bardziej ekskluzywnej klienteli. Dopasuj nazwę do swojego celu!
Wrażliwość kulturowa
Na koniec porozmawiajmy o nazwach, które są niewrażliwe lub wprost obraźliwe. Ponownie, jest to temat pełen niuansów. Wiele zabiegów oferowanych przez uzdrowiska ma swoje korzenie w różnych kulturach - i jeśli nie jesteś częścią danej kultury, musisz być bardzo ostrożny, aby nie używać jej "egzotyczności" jako symbolu. Dla Ciebie może się to wydawać zabawne, ekscytujące i inne, ale dla osoby, która rzeczywiście pochodzi z tego kręgu kulturowego, może to mieć o wiele głębsze (często religijne) znaczenie i może się ona poczuć urażona, gdy potraktujesz to jako chwyt marketingowy. Jeśli oferujesz takie zabiegi, zawsze najlepiej jest albo zatrudnić specjalistów, którzy pochodzą z tej kultury, szanują ją lub mają z nią odpowiednie doświadczenie, albo przynajmniej mieć kogoś wywodzącego się z tej kultury do edukowania Ciebie i Twojego zespołu. A jeśli chodzi o nazwy - po prostu unikaj używania terminologii, której nie jesteś dogłębnie zaznajomiony (tak, "Nirvana", "Namaste" i "Karma" również się liczą) i zapomnij, że słowo "egzotyczny" w ogóle istnieje.
50 fajnych nazw spa, po które tu przyjechałeś
Teraz, kiedy już wiesz, czego szukać, wymieńmy kilka świetnych próbek.
- Body and Soul spa
- Queen of the day
- One Massage Away
- Free Mind spa
- Inner Beauty spa
- Purity
- Kaskada
- Dzień Twojego blasku
- Spa pod dzikimi kwiatami
- Mirage spa
- Terapia termalna
- Gniazdo dla odpoczynku
- Gorący garnek spa
- Szlafrok Day spa
- Łaźnia Sweet Dreams
- Horyzont
- Gentle Waves spa
- Tuzin świec spa
- Serenity Spa
- Elite Retreat
- Ametyst Spa
- Źródło Duszy
- Spa Angel's Hands
- Spa Drzewo Cedrowe
- Prawdziwa natura
- Harmonia
- Różane łoże
- Spokojna równowaga
- Chwila dla Ciebie
- Pocałunek natury
- Spa z solą morską
- Spokojny ogród
- Wszystko o Tobie
- Spa Księżyc i Gwiazdy
- Spa Słoneczne Kamienie
- Spa Kostka Lodu
- Spa Fale Oceanu
- Fontanna Młodości
- Daydreams Day Spa
- Dzieci Afrodyty
- Freesia Breeze
- Mistyczne Spa
- Odpocznij
- Spa Wschód Słońca
- Spa Zachód Słońca
- Spa Czarna Orchidea
- Spa Spokojny Spokój
- Masaż Raj
- Błogie Spa
- Jezioro Łabędzie spa
Teraz, gdy wiesz już wszystko o nadawaniu nazwy swojemu biznesowi, nie zapomnij zapoznać się z największą nazwą w świecie oprogramowania dla biznesu spa - Versum. Jest to najlepszy system na rynku, który spełnia wszystkie potrzeby właściciela spa - od planowania wizyt po zarządzanie salami i sprzętem. Wypróbuj go sam i przekonaj się jak łatwiejsze może być zarządzanie spa!
Wypróbuj Versum za darmo
[Ogółem: 12 Średnia: 2.4/5]Spis treści
- Co decyduje o dobrej nazwie spa?
- Zapamiętywalność
- Oryginalność
- Konsekwencja
- Wrażliwość kulturowa
- 50 fajnych nazw spa, po które tu przyjdziesz
Zobacz

Jak zmiękczyć brodę?
Każdy mężczyzna, który traktuje swoją brodę poważnie, pragnie, by była ona miękka i...

Przykładowy biznes plan salonu fryzjerskiego
Otwarcie i prowadzenie salonu fryzjerskiego to pasjonująca inicjatywa biznesowa, która wymaga nie...

Oznaki nadchodzącej katastrofy w Twoim salonie...
Kiedy zbliża się burza, możesz poczuć, że zbliża się na długo przed pierwszym grzmotem...