Polecamy

4 Proste kroki w pielęgnacji włosów keratyną wygładzającą

Hokery fryzjerskie – czyli podstawowe meble w Twoim salonie

Tipy

6 najlepszych wskazówek biznesowych dla Twojego salonu pielęgnacji paznokci

Marketing - zdajesz sobie sprawę z jego znaczenia, ale bądźmy szczerzy, prawdopodobnie nie jest on tym, co w pierwszej kolejności skłoniło Cię do otwarcia własnego biznesu związanego z paznokciami. Jest bardziej niż prawdopodobne, że masz talent do robienia paznokci niż do wymyślania złożonych strategii biznesowych w celu zwiększenia sprzedaży i lepszego dotarcia do grupy docelowej. Jednak nawet jeśli nie jesteś guru marketingu, istnieje wiele strategii biznesowych, które wymagają minimalnej finezji przedsiębiorcy, ale mogą naprawdę ożywić sprzedaż, przyciągnąć klientów i pomóc Twojemu salonowi rozkwitnąć! Oto Twój zestaw startowy dla biznesu paznokciowego!

Bądź profesjonalny!

Prawdopodobnie nie ma potrzeby umieszczania tego na tej liście, jednak istnieje kilka przypadków w codziennym życiu, które mogą wymagać dodatkowej szczypty profesjonalizmu. Począwszy od pracy z personelem, poprzez świadczenie usług najwyższej jakości, aż po zarządzanie całym biznesem - wszystko musi działać jak w zegarku. Utrzymując wysoki poziom profesjonalizmu, prawdopodobnie zyskasz więcej oddanych klientów, wzrost liczby rezerwacji i lepszą reputację. Aby czerpać wszystkie korzyści z bycia super profesjonalnym w swoim salonie pielęgnacji paznokci, pamiętaj, aby:

  • unikać plotkowania w salonie
  • zachowaj zimną krew w przypadku trudnych klientów!
  • rozwiązywać wszelkie problemy z personelem z dala od klientów
  • być czujnym na nadchodzące trudności w salonie
  • być gotowym do przeciwdziałania wszelkim trudnym sytuacjom

Mądry rabat

Większość właścicieli salonów ma tendencję do wspólnej reakcji na powolne sezony i puste miejsca w swoich terminarzach - klepią dobry stary' modny rabat na swoje zabiegi i produkty. Wyjaśnijmy sobie wszystko - rabat nie jest niczym złym, jeśli jest stosowany prawidłowo. Jednak nadmierne udzielanie rabatów może sprawić, że Twój salon stanie się odpowiednikiem sklepu za grosze, a tego nie chce żaden właściciel salonu. Zniżka powinna być udzielana tylko wtedy, gdy klient zrobi coś ekstra (zaprosi przyjaciół i rodzinę do Twojego salonu, będzie promował Twoją firmę na mediach społecznościowych, kupi produkt, który został wymieniony jako "wkrótce wygasający"), a nie tylko dlatego, że dokonał rezerwacji u Ciebie.

Dodatkowo, to co jest zawarte w ofercie może wiele powiedzieć o Twojej firmie. Oferta typu "kup jeden, a dostaniesz trzy gratis" lub 50% zniżki na wszystkie zabiegi może sprawić, że będziesz wyglądał na zdesperowanego i najprawdopodobniej przyciągnie klientów kierujących się rabatem, którzy przyjdą do Ciebie tylko po to, aby coś ukraść. Przy udzielaniu rabatów, czasami mniej znaczy więcej. Zamiast promować produkt lub usługę z gargantuiczną zniżką -50%, wybierz -10% lub -15%. Klienci chętnie z tego skorzystają, a wartość Twoich produktów i zabiegów nie zostanie umniejszona w ich oczach.

Wskazówka: kiedy chcesz oczyścić swoje półki z produktów, które wkrótce stracą ważność, udziel im rabatu lub podaruj je klientom, którzy zarezerwowali zabieg, który będzie dla nich komplementarny.

Współpracuj z regularnymi klientami

Jedną z najważniejszych wskazówek dla salonów pielęgnacji paznokci, którą powinien stosować każdy właściciel, jest współpraca ze stałymi klientami. W branży kosmetycznej panuje powszechne błędne przekonanie, że im więcej masz klientów, tym bardziej udany jest Twój biznes. Chociaż jest to do pewnego stopnia prawda, salon paznokci, który ma tylko jednorazowych klientów nie będzie w stanie prosperować - zwłaszcza w okresach spowolnienia. Aby pozyskać klientów, musisz dać im coś ekstra (proszę nie uciekać się do przecen). Upewnij się, że poświęcasz czas na poznanie ich, pytając czy mają ochotę na coś do picia lub dzieląc się swoimi sugestiami dotyczącymi pożądanych przez nich zabiegów. Klienci są bardziej skłonni do powrotu do firmy, jeśli czują się rozpieszczani i są traktowani jak osoby indywidualne, a nie tylko jako kolejni klienci.

Stosującsię do tych wskazówek salon paznokci, można oczekiwać, aby zobaczyć więcej lojalnych klientów, którzy kochają odwiedzając firmę, jednak nie zatrzymuj się tam! Zachęcaj klientów do przyłączenia się do Twojego programu lojalnościowego! Jeśli jeszcze go nie masz, załóż darmowe konto Versum i wypróbuj funkcję Programu Lojalnościowego! To narzędzie nagradza klientów punktami za ich zakupy, polecenia i recenzje, które zostawiają na temat Twojego salonu, co pomaga promować Twój biznes. Punkty te mogą być następnie wykorzystane do zbierania nagród w Twoim salonie.

Spróbuj tego: w Versum - oprogramowaniu do zarządzania salonem pielęgnacji paznokci, zajrzyj do swoich statystyk i sprawdź najpopularniejszy zabieg w danym miesiącu. Zaoferuj tę usługę jako nagrodę w Twoim Programie Lojalnościowym - klienci będą zachęceni do szybkiego zdobycia punktów, aby móc skorzystać z tego zabiegu!

Bądź obeznany w mediach społecznościowych

Jedną z najważniejszych wskazówek dla biznesu paznokciowego jest bycie obeznanym w mediach społecznościowych - przynajmniej do pewnego stopnia. Prawdopodobnie spędzasz czas na licznych portalach społecznościowych po pracy, więc to naturalne, że spędzasz na nich czas również w imię swojego biznesu. Umieszczanie zdjęć swojej pracy na Instagramie i Facebooku jest zabawne i w ogóle, ale jak bardzo jest to korzystne dla Twojej firmy? Możesz dostać kilka polubień i komentarzy, ale czy Twoje posty naprawdę przyciągają klientów, poprawiają sprzedaż i rozwijają Twój biznes?

Jeśli chodzi o bycie social media savvy, musisz odświeżyć swoje działania, aby naprawdę się rozwijać. Rozważ stworzenie promowanego postu lub ogłoszenia o nowym zabiegu lub wyjaśniającego korzyści płynące z przystąpienia do programu lojalnościowego - i nie zapominajmy o wszelkich nadchodzących wydarzeniach w salonie lub konkursach, które możesz mieć. Dodatkowo, jeśli potrzebujesz modeli do nowego zabiegu, również daj o tym znać! Cała sztuka polega na tym, aby pokazać potencjalnym klientom, że aktywnie współpracujesz z nimi i że mogą oni czerpać wiele korzyści z odwiedzania Twojego salonu - oczywiście poza robieniem im paznokci.

Pozostań w kontakcie z klientami

Właśnie skończyłaś wykonywać luksusowy manicure, pedicure i masaż dłoni - jesteś wykończona, ale Twoja klientka jest zachwycona efektem pracy. Zapłacił i poszedł do domu. Teraz zatrzymaj się w tym miejscu. Klientka uwielbia swoje paznokcie - czy nie ma czegoś, co możesz zrobić z tą informacją? Zacznij od wysłania im na koniec dnia wiadomości z podziękowaniem i prośbą o recenzję - Versum wysyła tę wiadomość automatycznie do klientów, którzy zapłacili za wizytę. Ci, którzy zostawiają pozytywne recenzje pomagają poprawić Twoją reputację i przyciągnąć nowych klientów!

Oprócz wysyłania podziękowań i próśb o recenzję, powinieneś również regularnie informować klientów o wszelkich ofertach lub zabiegach uzupełniających do tych, z których korzystali wcześniej. Jeśli klientka miała wykonywany w Twoim salonie manicure shellac, poinformuj ją o innych długotrwałych zabiegach na paznokcie, takich jak manicure żelowy, lub wyślij jej SMS z informacją o najnowszej ofercie przedłużania paznokci metodą akrylową. Regularne utrzymywanie kontaktu z klientami gwarantuje, że nie zapomną oni o Twojej firmie, a kuszenie ich wspaniałymi ofertami sprawi, że będą wracać do Twojego salonu.

Bądź sobą!

Jedną z najważniejszych wskazówek dotyczących salonu pielęgnacji paznokci, którą powinien stosować każdy właściciel salonu, jest bycie sobą! Możesz mieć oko na konkurencję z naprzeciwka, ale pamiętaj, że podążanie ich śladami oznacza, że nie tworzysz własnej. Skup się na swoim biznesie, zabiegach i liczbach. A jeśli trafiają się trudni klienci, którzy narzekają na Twoje ceny, nie przejmuj się - nie uda Ci się zadowolić wszystkich. Licz swój sukces poprzez liczbę lojalnych klientów i przychody - wszystko to możesz zrobić z pomocą niezawodnego narzędzia, jakim jest Versum. Zarejestruj się już dziś i prowadź swój salon paznokci jak nigdy dotąd!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 1 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Bądź profesjonalistą!
  • Inteligentna zniżka
  • Współpracuj z regularnymi klientami
  • Bądź bystry w mediach społecznościowych
  • Bądź w kontakcie z klientami
  • Bądź sobą!
Zapisz się na newsletter Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.

Zobacz

Oznaki nadchodzącej katastrofy w Twoim salonie...

Kiedy zbliża się burza, możesz poczuć, że zbliża się na długo przed pierwszym grzmotem...

10 wskazówek marketingowych dla studiów...

Postawmy sprawę jasno: większość tatuażystów nie spędza zbyt wiele czasu na tworzeniu reklam...

5 rzeczy, które właściciele salonów chcieliby...

Zdarzyło się to każdemu właścicielowi salonu, styliście, technikowi paznokci i makijażystce...