Polecamy

Nowoczesny salon fryzjerski

Przykłady promocji sprzedaży

Tipy

Czy wydajesz się być nieuprzejmy?

Nawet jeśli jesteś najbardziej uprzejmą duszą na Ziemi, zdarzają się sytuacje, w których nadal możesz być nieuprzejma dla swoich klientów - i możesz nawet nie zdawać sobie z tego sprawy. Nieważne czy jesteś mobilną kosmetyczką, fryzjerką wynajmującą stoisko czy domową stylistką paznokci, z pewnością nie raz zdarzyła Ci się sytuacja, w której zrobiłaś wszystko, co zwykle robisz, aby zadowolić klienta, a i tak wysz łaś na nieuprzejmą. Więc co dokładnie dzieje się za kulisami, i co możesz zrobić, aby temu zapobiec?

Oznaki, że możesz wypaść jako nieuprzejmy

Jeśli klient wchodzi do Twojego miejsca pracy (lub przyjeżdżasz do jego domu) i od razu ma kamienną twarz w stosunku do Ciebie, nie musi to oznaczać, że jesteś winny. Klient może mieć do czynienia z trudnościami w życiu osobistym i po prostu nie jest w nastroju do bycia promieniem słońca. Jeśli jednak rozpoczniesz rozmowę w sposób zdecydowany i energiczny, a potem nagle natrafisz na mur, istnieje prawdopodobieństwo, że klient poczuł się urażony czymś, co powiedziałeś podczas rozmowy. Innymi przykładami, że mogłeś wypaść jako nieuprzejmy są klienci nie odpowiadający na Twoje niezliczone próby wysłania wiadomości i po prostu nie rezerwujący już u Ciebie zabiegów. Oto kilka najczęstszych winowajców, którzy mogą odwracać od Ciebie klientów.

Bycie "za bardzo" w czymkolwiek

Prowadzenie biznesu oznacza, że musisz zadziałać swoją magią, aby osiągnąć zysk i wyróżnić się z tłumu, ale przesadzanie z tym może sprawić, że będziesz wyglądać niegrzecznie. W większości przypadków ciągłe zachęcanie klientów do rezerwowania zabiegów i dokonywania zakupów może sprawić, że będziesz wyglądał zbyt sprzedajnie, bycie zbyt rozmownym, szczególnie jeśli klient nie jest zainteresowany dyskusją, może sprawić, że będziesz wydawał się zbyt nachalny, a zbyt częste mówienie o sobie może sprawić, że będziesz wydawał się zadufany w sobie. Mniej powszechne przykłady to zbytnie oddalenie się od klientów, zbytnie chroniczne narzekanie i zbytnia prawdomówność. Zajmijmy się teraz każdym z nich i zobaczmy, co mogą myśleć Twoi klienci:

  • Zbyt sprzedajny: Twoi klienci nie są krowami pociągowymi - powinni być traktowani z szacunkiem i indywidualnie.
  • Zbyt gadatliwy: niektórzy klienci chcą się po prostu zrelaksować podczas zabiegu - jeśli rozmowa nie toczy się tam i z powrotem, nie mów nic i poczekaj, aż sami zaczną mówić.
  • Zbytnie zadufanie wsobie: nie ma nic złego w byciu dumnym ze swoich sukcesów i pasji do tego, co robisz - ale nie opowiadaj wyłącznie o sobie, chyba że oczywiście klient zapytał o Twoje doświadczenie zawodowe lub jest w nastroju do rozmowy. Zapytaj ich również o ich opinie na pewne tematy.
  • Zbytnie zdystansowanie: Jeśli przeżywasz trudny okres, rozważ zrobienie sobie przerwy w pracy, ale nie pozwól, aby wpłynęło to na Twoje życie zawodowe. Jeśli klient próbuje nawiązać dyskusję, postaraj się zainteresować tym, co mówi - jeśli poczuje się zignorowany, możesz równie dobrze pomachać mu na pożegnanie.
  • Zbyt wiele skarg: ta sytuacja zależy od relacji z klientem - jeśli jest on stałym bywalcem i jest ci bliski, to nie powinieneś się martwić. Jednakże, będąc stale negatywne nancy przed nowym klientem jest zdecydowanym turn-off.
  • Zbytnia prawdomówność: Jeśli klient nie prosi o twoją szczerą opinię, zachowaj ją dla siebie. Zawstydzanie klienta za słabą koloryzację box-dye może naprawdę zranić jego uczucia i wylądować na negatywnej recenzji.

Nie pozostawanie w kontakcie

Regularne utrzymywanie kontaktu z klientami jest korzystne dla Twojej firmy na dwa sposoby - z jednej strony pokazuje klientom, że o nich pamiętasz i że cenisz ich biznes, z drugiej strony zmniejsza prawdopodobieństwo, że odwiedzą inną firmę. Teraz, powiedzmy, że nowy klient miał pełną głowę pasemek w Twojej firmie i są po prostu head over heels w miłości z nimi. Wracają raz lub dwa i zaczynają rozważać pójście gdzie indziej. Dlaczego tak się dzieje? Cóż, są szanse, że nie czuli silnej więzi z Twoją firmą. Spędzili setki funtów i nie wysłałeś im wiadomości z podziękowaniami lub tekstem dotyczącym niektórych z Twoich najnowszych ofert? Ten klient jest teraz bardziej prawdopodobne, że będzie iść gdzie indziej.

Jeśli jesteś w branży już od jakiegoś czasu, wiesz jak ważne jest pozostawanie w kontakcie z klientami, ale pisanie do każdego klienta ręcznie to po prostu zbyt dużo pracy. Aby to usprawnić, wysyłaj automatyczne powiadomienia SMS z Versum salon software. Oprócz zwykłego "dziękuję", możesz wysyłać życzenia urodzinowe, prośby o recenzję, przypomnienia o wizytach, potwierdzenia rezerwacji i wiele kampanii marketingowych dzięki funkcji Marketing Automation.

Wyrażanie swoich opinii w sposób bardzo ekspresyjny

Wdawanie się w dogłębną dyskusję z nowymi klientami jest świetne - pokazuje, że czują się oni swobodnie w Twoim towarzystwie, co może nawet przysporzyć Ci nowych stałych klientów, w zależności od tego, jak potoczy się rozmowa. Pamiętaj jednak, aby nie być zbyt ekspresyjnym i nie besztać tych, którzy nie zgadzają się z Tobą w delikatnych kwestiach, takich jak polityka czy religia. Nawet jeśli zgadzasz się z klientem w pewnych kwestiach, bardzo ekspresyjne wypowiadanie się na ich temat (zwłaszcza na te delikatne) może spowodować rozdźwięk między tobą a pracownikami lub innymi klientami, którzy mogą mieć inne poglądy. Oczywiście, dzielenie się swoimi poglądami na temat tego, czy sojowa mokka latte jest smaczniejsza niż biała kawa, nie będzie kosztowało Cię utratę klienta. Szanuj innych, którzy mogą mieć inne poglądy niż Ty, aby uniknąć bycia niegrzecznym!

Nie nagradzanie lojalności klientów

Czy wiesz, że zdobycie nowego klienta kosztuje dwa razy więcej środków niż utrzymanie lojalności stałego klienta? Twoi lojalni klienci stanowią o sukcesie Twojej firmy, więc im więcej ich masz, tym większy sukces odnosi Twoja marka. A jak możesz zapewnić, że Twoi stali klienci pozostaną z Tobą? Poprzez współpracę z nimi! Nagradzaj klientów za ich zakupy i polecenia za pomocą zautomatyzowanego rozwiązania. Versum dostarcza to po raz kolejny, ze swoim Programem Lojalnościowym, który automatycznie rozdaje punkty klientom. Z tymi punktami, klienci mogą wybrać nagrodę, którą chcą odebrać z Twojej puli nagród.

Jeśli zdecydujesz się nie nagradzać klientów za ich lojalność wobec Twojej firmy, nie tylko wyjdziesz na rażąco niegrzecznego, ale również stracisz stałe źródło dochodu. Ci klienci mają zamiar wybrać inny biznes nad twoim i mają zamiar pomóc w promowaniu go. Teraz, jak długo firma może utrzymywać się na powierzchni, polegając wyłącznie na jednorazowych klientów? Wcale nie tak długo.

Czasami nie można wpłynąć na to, co klienci o nas myślą. Nawet jeśli masz dobre intencje, zawsze istnieje szansa, że klient może postrzegać cię jako nieuprzejmego. Pamiętaj, że jesteś usługodawcą i jako taki, powinieneś zachować wysoki poziom profesjonalizmu i skupić się na zapewnieniu klientom ogólnie wspaniałego doświadczenia. Nagradzając lojalnych klientów, pozostając z nimi w stałym kontakcie i unikając drażliwych tematów, będziesz mniej podatny na bycie nieuprzejmym i bardziej prawdopodobne, że nawiążesz trwałe więzi ze swoimi klientami!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 2 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Oznaki, że możesz sprawiać wrażenie nieuprzejmego
  • Bycie "za bardzo" w stosunku do czegokolwiek
  • Nie pozostajesz w kontakcie
  • Wyrażanie swoich opinii w sposób bardzo ekspresyjny
  • Nienagradzanie lojalności klientów
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności można przeczytać tutaj.

Zobacz

Jak zmiękczyć brodę?

Każdy mężczyzna, który traktuje swoją brodę poważnie, pragnie, by była ona miękka i...

Przykładowy biznes plan salonu fryzjerskiego

Otwarcie i prowadzenie salonu fryzjerskiego to pasjonująca inicjatywa biznesowa, która wymaga nie...

Oznaki nadchodzącej katastrofy w Twoim salonie...

Kiedy zbliża się burza, możesz poczuć, że zbliża się na długo przed pierwszym grzmotem...