Dlaczego potrzebujesz menedżera salonu kosmetycznego
W branży kosmetycznej menedżerowie często kojarzeni są z pracownikami o wąskich oczach, którzy trzymają się na uboczu, są prawą ręką właściciela firmy i od czasu do czasu zajmują się niesfornymi klientami. Ale co najważniejsze, menedżera salonu kosmetycznego można znaleźć TYLKO w ekskluzywnych salonach - w końcu jest to prestiżowe stanowisko, które nie jest tanie. Teraz chcę, abyś wziął wszystkie te informacje i wyrzucił je do kosza, ponieważ te założenia są fałszywe. Prawda jest taka, że nawet jednoosobowe firmy kosmetyczne mogą i zdecydowanie powinny zatrudniać kierownika salonu.
Fakt kontra fikcja
To prawda - menadżerowie salonów kosmetycznych są niezbędni, aby biznes dobrze prosperował. Ich zadaniem jest pilnowanie kosmetyczek, upewnianie się, że poziom zapasów jest odpowiedni, rozmawianie z niezadowolonymi klientami i oczywiście raportowanie do właściciela salonu. Właściciele salonów, którzy rozdzielają zadania kierownicze pomiędzy pracowników, zamiast zatrudniać menedżera salonu kosmetycznego, nie tylko oszczędzają pieniądze, ale również mają te zadania wypełnione efektywnie. W rzeczywistości, pracownicy salonu mają już pełne ręce roboty, a przez przydzielenie im większej ilości zadań, mogą mieć problemy z utrzymaniem organizacji. Ponadto, Twój zespół może również oczekiwać podwyżki za przyjęcie zadań kierowniczych.
Innym powszechnym błędnym przekonaniem jest to, że menedżerowie salonów piękności są tacy sami i są oni w dużej mierze sługusami właścicieli salonów. Właściciel przedsiębiorstwa mówi im, co mają robić, a oni są posłuszni (w większości). Prawda jest taka, że kierownik salonu kosmetycznego może być przymusowy, autorytatywny, afiliacyjny, a nawet demokratyczny - wszystko to może mieć wpływ na zespół salonu i sposób prowadzenia firmy. Jeśli Twoi pracownicy są przepracowani lub niezmotywowani, autorytatywny lub przymusowy menedżer będzie idealny do przywrócenia zespołu na właściwe tory, radzenia sobie z problematycznymi pracownikami i rozwiązywania kryzysów.
Menedżerowie i małe firmy kosmetyczne
Najbardziej palącym pytaniem w branży kosmetycznej jest bez wątpienia "dlaczego miałabym zatrudnić menedżera, skoro prowadzę własną działalność"? Większość samodzielnych kosmetyczek, domowych salonów kosmetycznych i mobilnych kosmetyczek jest swoimi własnymi menedżerami i musi samodzielnie organizować rezerwacje, poziom zapasów i inne codzienne zadania. W rzeczywistości są oni więcej niż tylko menedżerami - zazwyczaj są recepcjonistami, specjalistami od urody, właścicielami salonów i menedżerami w jednym! To oczywiście stwarza problemy organizacyjne, które prowadzą do pośpiechu lub całkowitego zapomnienia o zadaniach. Zatrudnienie menadżera salonu kosmetycznego może nie wydawać się złym pomysłem, ale z drugiej strony, jak to możliwe, jeśli jesteś mobilną kosmetyczką lub pracujesz w domu?
Cyfryzacja
Właściciele salonów kosmetycznych nie tylko przyjmują na siebie dodatkową rolę kierownika salonu, ale także pracowitej recepcjonistki, co prowadzi do kłopotliwej sytuacji, z którą boryka się większość samodzielnych kosmetyczek, MUA i osób pracujących w domu - potrzebują kierownika salonu kosmet ycznego, ale nie muszą go zatrudniać. Aby temu zaradzić, specjaliści zwracają się do cyfrowych menedżerów salonów. Versum jest jednym z takich rozwiązań, które robi wszystko, czego można sobie życzyć - od aktywnego śledzenia poziomu zapasów, użycia produktów i statystyk biznesowych, po wysyłanie automatycznych przypomnień o wizytach, zarządzanie rezerwacjami i wszystkimi kampaniami marketingowymi. Co więcej, Versum pozwala Ci na śledzenie informacji o klientach, takich jak adresy, ulubione zabiegi i produkty, a nawet zdjęcia przed i po oraz formularze zgłoszeniowe.
Menedżerowie salonów piękności i oprogramowanie dla salonów
Kolejnym błędnym przekonaniem dotyczącym menedżerów salonów jest to, że firma kosmetyczna nie potrzebuje systemu dla salonów, jeśli ma menedżera salonu, lub na odwrót. W rzeczywistości, kierownik salonu piękności jest wzmocniony przez oprogramowanie salonu - mają bardziej dogłębny wgląd w to, jak firma robi, wydajność pracy każdego członka personelu i może przewidzieć przyszłe dochody i czy jest kryzys na horyzoncie. Z drugiej strony, oprogramowanie dla salonów nie może zastąpić ludzkiego menedżera, który motywuje zespół specjalistów i utrzymuje wszystko w porządku. Ale razem, mogą one przenieść Twój biznes kosmetyczny na wyższy poziom!
Niezależnie od tego, czy jesteś samodzielną kosmetyczką, czy prowadzisz wielostanowiskowy salon, posiadanie menedżera jest koniecznością! Załóż darmowe konto Versum i usprawnij swoje zadania w mgnieniu oka.
[Ogółem: 3 Średnia: 3.7/5]Spis treści
- Fakty a fikcja
- Menedżerowie i małe firmy kosmetyczne
- Idąc w stronę cyfryzacji
- Menedżerowie salonów piękności i oprogramowanie dla salonów
Zobacz
Jak zmiękczyć brodę?
Każdy mężczyzna, który traktuje swoją brodę poważnie, pragnie, by była ona miękka i...
Przykładowy biznes plan salonu fryzjerskiego
Otwarcie i prowadzenie salonu fryzjerskiego to pasjonująca inicjatywa biznesowa, która wymaga nie...
Oznaki nadchodzącej katastrofy w Twoim salonie...
Kiedy zbliża się burza, możesz poczuć, że zbliża się na długo przed pierwszym grzmotem...