Polecamy

6 powodów, dla których balaż jest najlepszą techniką koloryzacji...

Łatwe zarządzanie firmą spa!

Tipy

Nagradzanie klientów salonu

Dla przeciętnego właściciela salonu, nagradzanie klientów może wydawać się stratą czasu i pieniędzy - w końcu, jeśli zapewniasz świetne zabiegi i produkty, klienci będą odwiedzać Twoją firmę tak czy inaczej, więc jaki jest tego sens? Jasne, możesz dać zniżkę bliskim przyjaciołom i rodzinie, ale w większości przypadków starasz się unikać rozdawania ich byle komu. Jednakże, nie nagradzając swoich klientów, może brakować na kilka wielkich korzyści, takich jak lojalna baza klientów, wzrost sprzedaży i liczby nowych klientów. Teraz, gdy wzbudziłem twoje zainteresowanie, możesz być kuszony, aby zacząć nagradzać swoich klientów, ale od czego zacząć?

Jak zacząć?

Jeśli nigdy nie byłeś wielki o nagradzaniu klientów, musisz zacząć powoli. Po pierwsze, skup się na tym, co chciałbyś zyskać dzięki temu - w końcu Twój biznes powinien być Twoim priorytetem, więc upewnij się, że pamiętasz o swoich celach. Wdrażając system nagród dla klientów, zwiększasz ich lojalność, poprawiasz sprzedaż, wprowadzasz nowych klientów do swojego salonu, ale także tworzysz przyjazną atmosferę w swoim biznesie. Zacznij od podstaw - skup się na tym, co chciałbyś zyskać dzięki nagradzaniu klientów i zacznij planować, jak to zrobić! Pamiętaj o zachowaniu zimnej krwi i dokładnym planowaniu. Zwracaj uwagę na klientów, którzy byli w Twoim salonie co najmniej trzy razy lub więcej, odwiedzili salon z przyjaciółmi i rodziną lub dokonali dużych zakupów, ponieważ to właśnie tacy klienci pomagają w rozwoju Twojego salonu.

Powinieneś również wziąć pod uwagę klientów, którzy nie odwiedzali Twojego biznesu przez jakiś czas. To, że są nieobecni przez jakiś czas nie oznacza, że opuścili Twój salon na dobre, mogą być zajęci innymi sprawami. To świetny pomysł, aby przypomnieć im o Twoich zabiegach, produktach i co najważniejsze - o Twoim troskliwym zespole!

Jak nagradzać klientów?

Jeśli chodzi o nagradzanie klientów, ważne jest, aby nie dać się ponieść emocjom. To, że klient przyszedł do Twojego salonu po raz drugi, nie oznacza, że powinien być zasypywany rabatami. Na nagrody należy zapracować, a nie rozdawać je bezinteresownie - upewnij się więc, że wszyscy o tym wiedzą, a zwłaszcza recepcjonistki Twojego salonu kosmetycznego! Powinni oni wiedzieć, jak zachęcić nowych klientów do ponownej rezerwacji i wspomnieć, że dołączyli do Twojego programu lojalnościowego. Przeczytaj o wszystkich korzyściach tutaj

Program Lojalnościowy Versum automatycznie nagradza Twoich klientów za wiele rzeczy, takich jak zakupy, polecenie lub nawet pozostawienie opinii o Twojej firmie, zachęcając ich w ten sposób do częstszych rezerwacji, większych wydatków i zachęcania swoich bliskich do odwiedzenia Twojego salonu. Po wykonaniu tych czynności klienci otrzymują pewną liczbę punktów, które mogą być zbierane i wykorzystywane do zakupu nagród w Twojej firmie. Jest to również świetny powód, aby napisać do swoich utraconych klientów! Wyślij wiadomość tekstową do klientów, którzy nie byli w Twoim salonie od jakiegoś czasu i zachęć ich do przyłączenia się do programu lojalnościowego w celu odebrania wspaniałych nagród!

Przy wyborze nagród...

To może być trudne, ponieważ musisz dowiedzieć się, czym interesują się Twoi klienci. Zapytaj swoich najbardziej lojalnych klientów, jakiego rodzaju nagrody chcieliby zobaczyć w Twoim programie lojalnościowym. Jeśli umieścisz te nagrody na swojej liście nagród, Twoi klienci będą pracować ciężej, aby je zdobyć - w ten sposób zarobisz na większą sprzedaż, wzrost liczby nowych klientów i większą lojalność klientów!

Możesz również pójść zupełnie inną drogą! Skorzystaj z funkcji statystyk Versum, aby znaleźć najmniej popularne zabiegi i produkty. Ale dlaczego miałbyś to robić? Cóż, wydałaś na nie pieniądze i byłoby bezproduktywne, gdybyś czekała, aż Twoje produkty stracą ważność, a potem je wyrzuciła. Mając na uwadze swoje mniej popularne produkty i zabiegi, obniż ich ceny. Następnie, po prostu wyślij klientom powiadomienie tekstowe i obserwuj jak pędzą do Twojego salonu!

Na kogo uważać?

Choć technicznie rzecz biorąc nie jest to uważane za "nagrodę", wynagradzanie klientów za takie rzeczy jak kazanie im czekać podczas zaplanowanej wizyty, zepsucie zabiegu lub konieczność radzenia sobie z niesfornym pracownikiem jest czymś, czego nie powinieneś się powstrzymywać. Nawet jeśli nie są oni zbytnio zmartwieni tym doświadczeniem, zawsze powinieneś zaoferować coś w zamian - czy to rabat, czy produkt do użytku domowego. Jest to bardzo ważne, ponieważ pokazuje klientowi, że dbasz o jego komfort, a jednocześnie poprawiasz swoje relacje z nim!

Należy pamiętać, że zdarzają się również klienci, którzy wykorzystują życzliwość właścicieli salonów. Zazwyczaj złośliwi klienci podczas wizyty w salonie kosmetycznym kłamią na temat historii swoich włosów lub alergii, a kiedy specjalista w końcu zepsuje zabieg, klient żąda rekompensaty. Upewnij się, że przeprowadzasz szczegółową konsultację z każdym klientem, zanim zarezerwuje on zabieg, który wykorzystuje silne substancje chemiczne lub zawiera potencjalne alergeny. Powinieneś również pamiętać, aby nie ustępować i nauczyć się nie ulegać takim żądaniom. Jeśli klient obwinia Cię za reakcję alergiczną lub zrujnowany zabieg, a najwyraźniej nie był szczery podczas konsultacji, istnieje prawdopodobieństwo, że może grozić zszarganiem Twojej reputacji lub odejść bez płacenia - co jest kradzieżą usługi. Więcej porad na temat radzenia sobie z takimi niewygodnymi sytuacjami znajdziesz w naszym artykule o zaniedbaniach zawodowych!

Jedno jest pewne - powinieneś nagradzać tylko tych, którzy pomagają rozwijać Twój salon! A z pomocą programu lojalnościowego zrobić to bez marnowania cennego czasu! Przekonaj się sam o wszystkich korzyściach!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 3 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Początek
  • Jak nagradzać klientów?
  • Jak wybierać nagrody...
  • Na kogo uważać?
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.

Zobacz

Oznaki nadchodzącej katastrofy w Twoim salonie...

Kiedy zbliża się burza, możesz poczuć, że zbliża się na długo przed pierwszym grzmotem...

10 wskazówek marketingowych dla studiów...

Postawmy sprawę jasno: większość tatuażystów nie spędza zbyt wiele czasu na tworzeniu reklam...

5 rzeczy, które właściciele salonów chcieliby...

Zdarzyło się to każdemu właścicielowi salonu, styliście, technikowi paznokci i makijażystce...