Polecamy

Nazwy popularnych urządzeń i maszyn gimnastycznych

Jak system CRM może usprawnić zarządzanie salonem fryzjerskim?

Tipy

Najnowocześniejsza technologia w Twoim salonie - rozwiązanie HR

Zarówno styliści fryzur, jak i kosmetyczki świadczą doskonałe usługi i wiedzą, jak utrzymywać trwałe relacje z klientami. Wesoła i kompetentna recepcjonistka zarządza rezerwacjami, zmotywowany zespół świadczy usługi - jak jedna wielka rodzina. To jest to, do czego dążą menedżerowie w branży kosmetycznej, ale od czego zacząć?

Nie ma jednej, konkretnej metody na stworzenie efektywnego zespołu. Istnieją jednak narzędzia, które mogą pomóc w usprawnieniu komunikacji w pracy, zarządzaniu wynagrodzeniami i motywowaniu pracowników - pomagając menedżerom w prowadzeniu zespołu. Zobacz, co może zrobić niezawodne oprogramowanie do zarządzania salonem.

Efektywnie organizuj swoją pracę

Niewielu menedżerów wie, że niezadowolenie ich zespołu zaczyna się od braku organizacji i komunikacji między pracownikami. Listy obecności tworzone są w ostatniej chwili i aktualizowane później, a zmiany nie są na czas komunikowane zespołowi.

Czas pracy, a co za tym idzie, naliczanie wynagrodzeń, są spóźnione. System wynagrodzeń jest zbyt skomplikowany, co prowadzi do błędnych obliczeń. Tymczasem niezawodny system oprogramowania dla salonów kosmetycznych i fryzjerskich sprawia, że takie codzienne zadania stają się łatwiejsze do wykonania i zmienia ogólny proces organizacji pracy w salonie.

Wszystkie spisy tworzone są w formie elektronicznej i są dostępne dla pracowników 24/7. Bez względu na to, gdzie są, mogą sprawdzić swój harmonogram pracy, w każdej chwili.

Tygodniowe harmonogramy tworzone są błyskawicznie, wystarczy stworzyć harmonogram i powielić go na najbliższe tygodnie, a nawet miesiące. Modyfikacje mogą być dokonywane w razie potrzeby. Nawet jeśli salon ma swój własny system do tego, tworzenie i edytowanie zmian w harmonogramie tygodniowym na nadchodzące tygodnie, a nawet miesiące nie jest problemem.

Co więcej, spisy są automatycznie synchronizowane na stronie rezerwacji online. Wszystkie dokonane zmiany są automatycznie aktualizowane na stronie rezerwacji online, bez konieczności poświęcania czasu pracownika.

Jedną z najbardziej przydatnych funkcji, szczególnie na koniec miesiąca, jest generowany przez system raport pracy pracowników. System informuje kierownika o czasie pracy każdego z pracowników oraz o tym, ile czasu faktycznie poświęcił na świadczenie usług. Istnieje również sekcja, która dostarcza informacji o nieobecności pracownika w pracy oraz jej przyczynie, np. urlop, choroba, szkolenie. Naliczanie wynagrodzeń pracowniczych dla pracowników nie jest już uciążliwe i czasochłonne!

Najlepszy zespół sprzedaży

Kto przy zdrowych zmysłach nie chciałby mieć pracowników, którzy nie tylko świadczą doskonałe usługi, ale także służą świetną radą, proponują kolejny zabieg lub sprzedają kosmetyki do wykorzystania w domu?

Doświadczony i kompetentny zespół gotowy do świadczenia usług i sprzedaży produktów jest na wagę złota. Rolą managera w tym wszystkim jest opracowanie systemu prowizyjnego i motywacyjnego, aby rozpalić zespół i zmotywować go do działania.

Jest to kolejna doskonała sytuacja, w której oprogramowanie do zarządzania salonem może się przydać. Będzie ono automatycznie obliczać prowizje pracowników od sprzedanych usług i produktów .

Zyski będą sumowane na koncie pracownika, rozliczanie rachunków w mgnieniu oka. Działa to w obie strony - dla managera i pracownika system gwarantuje, że wszystko zostanie odpowiednio zsumowane, a wszystkie szczegóły będą jasne i przejrzyste.

Korzystne może być okresowe porównywanie wyników pracowników. Łatwo znajdziesz mniej i bardziej efektywnych pracowników - pomóż tym, którzy mają niskie wskaźniki sprzedaży usług i produktów lub wkrocz do akcji, jeśli w Twoim zespole spada motywacja i aktywność.

Zadowoleni i powracający klienci

Najskuteczniejszym sposobem na ocenę efektywności Twojego zespołu nie są zyski, ale ilość zadowolonych klientów. To właśnie oni stale wspierają salon i są jego fundamentem.

To oni są Twoimi najbardziej wiarygodnymi ambasadorami, którzy przyprowadzają dla Ciebie nowych klientów. Niewielu menedżerów i właścicieli salonów potrafi odpowiedzieć na to pozornie proste pytanie - jaki procent Twoich klientów to klienci powracający? Często może się wydawać, że w salonie widzimy te same znajome twarze, które należą do naszych lojalnych klientów, ale po bliższym przyjrzeniu się, okazuje się, że odsetek ten jest bardzo niski. Reszta Twoich klientów mogła już odejść do Twojej konkurencji.

Statystyki utrzymania klientów są jednym z najważniejszych raportów, które przedstawiają jakość usług świadczonych przez Twój zespół. Ta liczba odzwierciedla zdolność Twojego salonu do utrzymania klientów.

Liczenie powracających klientów ręcznie nie jest praktyczne w żaden sposób. Ten rodzaj raportów może być wygenerowany dla Ciebie przez oprogramowanie do zarządzania salonem. Menedżerowie otrzymają kolejne narzędzie do oceny efektywności konkretnego pracownika. Analiza taka może dostarczyć ciekawych informacji - może się okazać, że Twoja kosmetyczka jest po prostu nieudolna, jeśli chodzi o sprzedaż kosmetyków, ale może przyciągnąć tłumy za usługę, którą oferuje.

Lojalność klientów to nie jedyny raport, który ocenia efektywność Twojego zespołu. Niezawodny system daje Ci narzędzia potrzebne do otrzymywania informacji zwrotnej od klientów w postaci automatycznych recenzji i opinii na temat usług i pracowników.

Po każdej wizycie Twoi klienci otrzymują maila z prośbą o recenzję i komentarz do swoich doświadczeń. Dzięki temu wysiłek Twojego pracownika jest weryfikowany przez Twoich klientów. Pozytywne opinie i komentarze mogą być wykorzystane do promocji firmy, a negatywne mogą pomóc menedżerom w znalezieniu obszarów do poprawy.

Możesz również wykorzystać opinie klientów do motywowania pracowników i pomagania im w organizacji - np. konkurs na pracownika miesiąca, który wygra specjalną premię. Zaawansowane i intuicyjne oprogramowanie jest cennym darzędzia do ewidencji aktywności pracowników i klientów, szczególnie przydatne dla menedżerów zajmujących się codziennymi zadaniami.

Spędzanie godzin na naliczaniu wynagrodzeń, podsumowywaniu godzin pracy czy tworzeniu grafików odrywa menedżerów i pracowników od bardziej produktywnych zadań - motywowania zespołu, szkoleń czy budowania efektywnego zespołu.

Wypróbuj Versum za darmo

Wszystkie najważniejsze narzędzia z powyższych działów znajdziesz w Versum.
Sprawdź Versum i zobacz jak usprawni Twoje procesy HR i pomoże Ci się rozwijać!

[Total: 0 Średnia: 0/5]

Table of Contents

  • Efektywnie zorganizuj swoją pracę
  • Najlepszy zespół sprzedaży
  • Zadowoleni i powracający klienci
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności można przeczytać tutaj.

Zobacz

Przykładowy biznes plan salonu fryzjerskiego

Otwarcie i prowadzenie salonu fryzjerskiego to pasjonująca inicjatywa biznesowa, która wymaga nie...

Oznaki nadchodzącej katastrofy w Twoim salonie...

Kiedy zbliża się burza, możesz poczuć, że zbliża się na długo przed pierwszym grzmotem...

10 wskazówek marketingowych dla studiów...

Postawmy sprawę jasno: większość tatuażystów nie spędza zbyt wiele czasu na tworzeniu reklam...