Polecamy

5 technik rekrutacji dobrych specjalistów w Twoim centrum medycznym

Digitalizacja dokumentacji medycznej: za i przeciw

Tipy

Sprzedawaj emocje zamiast usług

Skuteczna promocja produktów i usług wykracza poza sztywne opisy procedur zabiegowych czy właściwości kosmetyków. Klientów pozyskuje się bowiem poprzez emocje i obietnice zmian na lepsze, a nie suche fakty.

Czy wiesz, dlaczego w reklamach produktów spożywczych najczęściej można zobaczyć szczęśliwą rodzinę siedzącą przy pięknie udekorowanym stole lub taką, która wspólnie gotuje w domowej kuchni? To bardzo proste. Sekret sprzedaży polega na tym, że powinniśmy sprzedawać nie tylko produkty czy usługi, ale pozytywne emocje i piękne wizje z nimi związane.

Ta sama zasada obowiązuje również w branży beauty, która również obfituje w zmieniających życie historii metamorfoz.

Biznes oparty na pozytywnych emocjach

Zdumiewający potencjał silnych emocji powinien być wykorzystany już na samym początku przedsięwzięcia biznesowego. Zanim zaczniesz promować jakiekolwiek produkty lub usługi, nadaj swojej firmie unikalną osobowość. Wykorzystaj ją do stworzenia wyjątkowej historii marki.

Spraw, aby Twój salon był inny niż wszystkie; stwórz miejsce szczególne, z misją i przekonaniami, którego nazwa kojarzy się gościom z konkretnymi uczuciami i wspomnieniami znacznie bardziej wyrazistymi niż tylko pozytywne wspomnienia miłej wizyty.

Opowiedz swoim klientom, w najbardziej uwodzicielski sposób, jaki potrafisz, o swoim początku w branży kosmetycznej. Pozwól im wyobrazić sobie, że odwiedzając Twój salon, w którym tak ciężko pracujesz nad każdym szczegółem, mogą liczyć na najlepszą obsługę i dbałość o klienta, a także pełne zaangażowanie Twoich pracowników.

Niech historia Twojej firmy będzie obietnicą wspaniałych rzeczy, których klienci mogą doświadczyć po prostu odwiedzając Twój salon.

Rytuały, nie usługi

Promując swoje produkty i usługi, staraj się przedstawić je jako coś wyjątkowego. Spróbuj przekształcić każdą wizytę w swoim salonie w specjalną okazję, w rytuał. Pomogą Ci w tym proste detale - możesz na przykład zaserwować pyszną kawę. Relaks, dobra kawa i doskonałe efekty - to nie jest zwykła wizyta u fryzjera, ale przyjemne wyjście, na które Twoi klienci będą czekać z niecierpliwością.

Zrób wszystko, aby zachęcić swoich pracowników do nawiązywania pozytywnych relacji z klientami. Dzięki temu osoby odwiedzające Twój salon docenią nie tylko świadczone przez Ciebie usługi, ale również będą czerpać przyjemność z miło spędzonego czasu w towarzystwie Twoich pracowników, co zwiększy ich lojalność i przywiązanie. Ulubiony specjalista stanie się przyjacielem, z którym klienci czują się swobodnie, lubią spędzać czas i do którego chętnie wracają.

Jeśli Twój lokal jest wystarczająco przestronny, możesz przekształcić swój salon w wyjątkowe miejsce spotkań. Wyobraźmy sobie sytuację, w której zwykły manicure staje się nowoczesnym sposobem na "spotkanie z przyjaciółką na kawę". Zamiast do standardowej kawiarni, przyjaciółki mogą spotkać się w Twoim salonie, gdzie mogą porozmawiać, napić się kawy i z pięknymi paznokciami wrócić do domu. Możliwości są nieograniczone!

Wykorzystaj potencjał ewidencji klientów

Ewidencja klientów to nie tylko narzędzie, które pomoże Ci zapewnić lepszą obsługę klienta. To także skarbnica pięknych historii o niesamowitych przemianach.

Każde zachowane zdjęcie "przed i po" to historia z happy endem, pokazująca znakomite efekty Twojej pracy. Nie zatrzymuj tego dla siebie. Pokaż wszystkim, jakie efekty można uzyskać, jeśli klienci Ci zaufają. Promuj swoje usługi za pomocą historii zadowolonych klientów, którzy dzięki Twojej wiedzy i umiejętnościom zaczęli czuć się lepiej we własnej skórze lub pokonali problemy związane z wyglądem czy zdrowiem.

Wykorzystaj potencjał szczęśliwych zakończeń!

Poruszając emocje i wyobraźnię swoich klientów, możesz skutecznie promować swoje produkty i usługi, a przy okazji budować silniejsze relacje z klientami. Kiedy relacje nie są czysto zawodowe, a poszczególne pozycje w cenniku są czymś więcej niż sztywnymi procedurami, każda wizyta w salonie staje się przygodą. Staje się rytuałem, na który klienci czekają z niecierpliwością i o którym z pewnością opowiedzą swoim przyjaciołom i rodzinie.

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 2 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Biznes oparty na pozytywnych emocjach
  • Rytuały, nie usługi
  • Wykorzystaj potencjał danych o klientach
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.

Zobacz

Jak zmiękczyć brodę?

Każdy mężczyzna, który traktuje swoją brodę poważnie, pragnie, by była ona miękka i...

Przykładowy biznes plan salonu fryzjerskiego

Otwarcie i prowadzenie salonu fryzjerskiego to pasjonująca inicjatywa biznesowa, która wymaga nie...

Oznaki nadchodzącej katastrofy w Twoim salonie...

Kiedy zbliża się burza, możesz poczuć, że zbliża się na długo przed pierwszym grzmotem...