Polecamy

Dlaczego kremy Delilah są najlepszymi produktami do stylizacji...

Nagradzanie klientów salonu

Tipy

Versum kocha mamy - godzenie macierzyństwa z prowadzeniem salonu

Branża fryzjerska i kosmetyczna jest zdominowana przez kobiety. Według statystyk za 2018 rok, przedstawionych przez National Hairdressers' Federation i National Beauty Federation UK, 84% osób pracujących w branży fryzjerskiej i barberskiej oraz 94% pracujących w branży beauty to kobiety. Nic więc dziwnego, że tak wiele z nich szuka sposobów na pogodzenie bycia szefem i matką. Żadna z tych rzeczy nie jest sama w sobie bułką z masłem... a w połączeniu tworzą miksturę, która łatwo może doprowadzić Cię do szaleństwa.

Jeśli jesteś matką i prowadzisz swój własny biznes kosmetyczny - przede wszystkim, masz cały nasz szacunek, uznanie i docenienie, na które zasługujesz, naprawdę dajesz czadu! Pozwól, że podzielimy się z Tobą kilkoma radami, których nauczyłyśmy się od innych silnych mam, którym udało się stworzyć udany biznes kosmetyczny i jednocześnie wychowywać wspaniałe małe istoty ludzkie.

Przestań porównywać się z "mamami biznesu", które widzisz w mediach społecznościowych

Widzisz je codziennie na Facebooku i Instagramie - Ultimate Business Supermums. Budzą się o 5 rano, aby napisać swoją "codzienną listę celów", uprawiają jogę i gotują bezglutenowe pełnoziarniste naleśniki dla całej rodziny. Potem idą do pracy, zakładają super wysokie obcasy, przyjeżdżają pół godziny wcześniej i popijając detoksykujący zielony napój zaczynają zarządzać zadaniami. Przebijają się przez codzienne obowiązki jak buldożer, rozwiązując wszystkie problemy "tylko dobrymi wibracjami i uśmiechem". Później umieszczają na fanpage'ach salonu w mediach społecznościowych filmik edukacyjny (który zdobywa dwa miliony polubień) i wracają do domu w samą porę, by poczytać swoim dzieciom stymulującą mózg książkę. Następnie wykonują swój trening cardio, oglądając jednocześnie webinaria na temat samorozwoju. I tak, zgadłeś - piją osiem szklanek wody dziennie.

To, czego nie widać, to całe kulisy tworzenia fasady perfekcyjnej rodzicielskiej bizneswoman. W większości przypadków te "historie sukcesu" są tak samo zainscenizowane, jak ich przesłodzone zdjęcia pełne uśmiechniętych dzieci, dobrze zorganizowanych kalendarzy i zdrowej żywności. Uwierzcie mi - po zrobieniu mocno przefiltrowanego zdjęcia, one też układają swoje włosy z siódmego dnia życia w niechlujny kok i marzą o pięciu minutach w samotności, żeby pójść do toalety. Co więcej, wiele z nich to tak naprawdę rodzicielskie celebrytki z małą armią asystentów, fotografów i redaktorów, pokaźnym kapitałem pozwalającym im na dość beztroskie prowadzenie biznesu, płatnymi reklamami tu i ówdzie i doskonałymi opiekunkami do dzieci, które zajmują się ich dziećmi, gdy oni są zajęci. W takich okolicznościach o wiele łatwiej znaleźć czas na przygotowanie na obiad quinoa, awokado, kokos i hummus poke bowl.

Uwierz mi - świetnie sobie radzisz.

Znajdź swoją osobistą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym

Słowo "osobisty" jest tutaj kluczowe. Nie pozwól, aby inni ludzie dyktowali Ci Twoje priorytety i nie czuj się zawstydzony, że wyznaczasz swoje cele lub punkty centralne obojętne dla tego, do czego większość ludzi jest przyzwyczajona. Oczywiście, słuchanie rad pochodzących z zaufanych źródeł jest zawsze dobrym pomysłem - i zdecydowanie powinieneś poświęcić chwilę na przeanalizowanie swoich decyzji, skąd się biorą i jak wpływają zarówno na Twoją rodzinę, jak i biznes. Nie dajcie się jednak złapać w pułapkę poczucia winy. Każda rodzina i każda firma jest inna - możesz stworzyć całkowicie zdrowy rytm życia zawodowego i prywatnego, nie stosując się wcale do powszechnie przyjętych metod i wzorców. "Zrównoważony" nie musi oznaczać idealnie wypośrodkowanego kompromisu - chodzi o znalezienie opanowania, które najlepiej sprawdza się w Twoim przypadku.

Wyznacz granice - i trzymaj się ich

W większości przypadków najlepiej jest oddzielić role właścicielki firmy i matki. Nie oznacza to, że powinnaś udawać, że nie masz dzieci w chwili, gdy wchodzisz do swojego salonu - chodzi o to, abyś mogła w pełni poświęcić się temu, co robisz w danej chwili. Wypisz kilka prostych zasad - np. nie odbieraj telefonu służbowego w domu lub nie rozpraszaj się sprawami związanymi z dziećmi (z wyjątkiem nagłych wypadków) podczas pracy. Jeśli starasz się wypełniać każdą rolę naraz, w końcu nie wkładasz w nic serca. Zarówno Twoje dzieci, jak i Twoja firma zasługują na chwilę Twojej pełnej uwagi!

Pomagaj sobie technologią

Najprawdopodobniej jesteś już uzależniona od swojego kalendarza online, ponieważ bez niego zgubiłabyś się w swoim napiętym harmonogramie w dwie sekundy. Pójdź o krok dalej - deleguj zadania związane z zarządzaniem salonem, które mogą być zautomatyzowane dzięki cyfrowemu pomocnikowi.

Nie ważne czy prowadzisz swój biznes solo czy zarządzasz armią pracowników - Versum dostarcza funkcjonalności, które pasują do każdego stylu prowadzenia biznesu. System zawiera prosty, ale intuicyjny kalendarz wizyt, szczegółowe dane klientów z historią wizyt, pojedyncze i masowe wiadomości (w tym automatyczne przypomnienia lub życzenia urodzinowe), statystyki finansowe, szczegółowe raporty pracy, kontrolę zapasów, organizację pracy i przydzielanie zadań... lista jest długa. Zawiera również rezerwację online, która pozwala Ci odciąć się od pracy po godzinach, podczas gdy Twoi klienci mogą rezerwować swoje spotkania 24/h. Oprogramowanie to jest ogromną ulgą dla wszystkich szefów, którzy mają o wiele za dużo rzeczy na głowie - masz lepszą kontrolę nad rzeczami i mniej pracy do zrobienia w tym samym czasie.

Wskazówka: Chcesz wypróbować oprogramowanie i sprawdzić, czy odpowiada Twoim potrzebom? Rozpocznij bezpłatny, dwutygodniowy okres próbny ????

Naucz się wymagać, wyznaczać i prosić o pomoc

Niech zgadnę - jesteś perfekcjonistą, który musi osobiście kontrolować każdy szczegół, a sama myśl o oddaniu choćby najmniejszej cząstki swojej mocy decyzyjnej sprawia, że drętwiejesz? To naprawdę nie jest zdrowe podejście. Prędzej czy później ucierpi na tym Twoje zdrowie (jak również Twoja firma i rodzina). Skończysz wypalony, sfrustrowany i zmęczony, z zadaniami wykonanymi połowicznie i ludźmi wokół ciebie zranionymi przez twój brak zaufania.

Jako właściciel firmy, jesteś w prawo - i mają przypisać swoje zadania pracowników odpowiednio do ich pozycji. Następnie musisz po prostu pozwolić im wykonywać pracę bez twojego szkodliwego mikrozarządzania. Jako matka, masz rację - i powinnaś dzielić się odpowiedzialnością z drugim rodzicem. Oczywiście, nie zawsze jest to możliwe, wiele mam wychowuje swoje dzieci samotnie, ale w innych przypadkach nigdy nie powinnaś brać na siebie całego ciężaru rodzicielstwa tylko dlatego, że jesteś kobietą. Nie staraj się "udowodnić swojej racji", próbując zrobić wszystko sama - wiele szefowych mam robi to z obawy, że mogą być postrzegane jako słabe i niezorganizowane. W rzeczywistości przydzielanie zadań, wymaganie partnerstwa i po prostu proszenie o pomoc to najbardziej dojrzałe i odpowiedzialne rzeczy, jakie możesz zrobić.

Zaakceptuj, że nie wszystko będzie zrobione po twojemu

Kontynuując poprzedni temat - nie daj się złapać w pułapkę "to nie będzie zrobione dobrze, jeśli nie zrobię tego sam"! Ilekroć poczujesz potrzebę poprawienia czegoś po kimś, poświęć chwilę i bądź ze sobą szczery - czy to naprawdę zadanie zostało wykonane źle, czy po prostu nie jest zrobione po twojemu? Na przykład, powiedzmy, że wyznaczyłeś swojego menedżera do organizowania spotkań zespołu i teraz jesteś poirytowany, ponieważ prowadzi je inaczej niż ty. Jeśli jednak cofniesz się o krok, możesz zauważyć, że menedżer ma wieloletnie doświadczenie w pracy z ludźmi, a spotkania wydają się zwiększać wydajność zespołu. Albo przykład z domu - Twój mąż przygotowuje dzieciom obiad w szkole i widząc to, masz ochotę mu przerwać i przejąć kontrolę. Ale jeżeli ty bierzesz krok z powrotem, ty możesz zauważać że składniki on używa, chociaż różni, są doskonale odżywczy i zdrowi... i fakt że pakują trochę bałaganiarsko robi żadną różnicę twój dzieci!

Koniec z kompleksem winy i poświęcaniem się

Wiele pracujących mam, nie mówiąc już o mamach prowadzących działalność gospodarczą, spotyka się z krytyką ze strony ludzi, którzy uważają, że powinny bardziej stawiać na pierwszym miejscu swoje dzieci (oczywiście pracujący tatusiowie w ogóle nie otrzymują takich komentarzy, zazwyczaj jest wręcz przeciwnie - są chwaleni i podziwiani). Jesteś zawstydzany i wpędzany w poczucie winy. W rezultacie, czujesz nagłą potrzebę poświęcenia swojego biznesu i / lub swojego samopoczucia w imię dopasowania się do stereotypu idealnej matki.

Jeszcze raz - nie pozwól, aby ludzie dyktowali ci twoje priorytety. Pamiętaj, że bycie matką nie jest twoją jedyną tożsamością - przede wszystkim jesteś indywidualną istotą ludzką z zainteresowaniami, marzeniami i pasjami. Nigdy nie powinnaś poświęcać robienia rzeczy, które kochasz, bo masz dzieci. Owszem, zwykle wymaga to kompromisów i reorganizacji, ale pierwszą zasadą jest, aby zawsze robić to, co jest dla Ciebie najlepsze. Jeśli kochasz swoją pracę, tym lepiej dla twojej rodziny - szczęśliwa, spełniona kobieta jest o wiele lepszą mamą. Działa to również w drugą stronę - jeśli czujesz, że Twój biznes Cię pochłania i oddziela od rodziny, odpuść sobie niektóre rzeczy. Nie ma nic ważniejszego niż ludzie, których kochasz.

Mamy prowadzące biznes - pozwól nam pomóc zorganizować Twój napięty grafik! Z Versum, będziesz w stanie zautomatyzować wiele zadań związanych z zarządzaniem salonem, co pozwoli Ci skupić się na rzeczach, które naprawdę wymagają Twojej uwagi... i wrócić do domu, do rodziny z lżejszą głową. Wypróbuj ten system już dziś!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 2 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Przestań porównywać się do "biznesowych mam", które widzisz w mediach społecznościowych
  • Znajdź swoją osobistą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym
  • Wyznacz granice - i trzymaj się ich
  • Pomóż sobie za pomocą technologii
  • Naucz się wymagać, wyznaczać i prosić o pomoc
  • Zaakceptuj, że nie wszystko będzie zrobione po twojemu
  • Dość z kompleksem winy i poświęcaniem się
Zapisz się na newsletter Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.

Zobacz

Oznaki nadchodzącej katastrofy w Twoim salonie...

Kiedy zbliża się burza, możesz poczuć, że zbliża się na długo przed pierwszym grzmotem...

10 wskazówek marketingowych dla studiów...

Postawmy sprawę jasno: większość tatuażystów nie spędza zbyt wiele czasu na tworzeniu reklam...

5 rzeczy, które właściciele salonów chcieliby...

Zdarzyło się to każdemu właścicielowi salonu, styliście, technikowi paznokci i makijażystce...